جهان

از بلژیک و ایسلند به ارمنستان سلاح وارد می شود

در ۱۱ اکتبر (۲۰ مهرماه)، یک محموله نظامی دیگر از سلاح های مختلف توسط یک هواپیمای غیرنظامی از شهر کبلاویک ایسلند به ارتش ارمنستان تحویل داده شد.

پیش از این، رسانه‌های آذربایجان گزارش داده بودند كه یك هواپیمای ترابری مملو از مهمات، ریكاویك، پایتخت ایسلند را به مقصد ارمنستان ترك كرد.

نیمه شب هواپیمای دیگری از شهر لیژ بلژیک بلند شد. این هواپیما ساعت ۰۴:۳۹ به وقت ایروان در فرودگاه زوارتنوتس به زمین نشست.

روز گذشته نیز بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی گزارش داده بود که محموله‌های نظامی در تاریخ ۳ اکتبر (۱۲مهر)، همراه با هیئت شوارش کوچاریان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان وارد فرودگاه ایروان شد. همچنین در ۴ اکتبر، هواپیمای میگر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان که از مسکو به خانه بازگشته بود نیز دارای محموله تسلیحات بود. در تاریخ ۶ اکتبر، نیز هواپیمایی آتلانتیس ارمنستان از «ماینرالنی وودی» سلاح به ارمنستان وارد کرد.

هر سه این هواپیماها حامل سیستم های موشکی ضد هوایی ایلگا-اس، سیستم های موشکی ضد تانک کورنت، اجزای اوسا برای سیستم های موشکی ضد هوایی برد کوتاه، به ویژه موشک های ضدهوایی ۹ام‌زد‌ام‌زد بودند.

محموله دیگری از سیستم های موشکی ضد زره کورنت توسط هواپیمایی آتلانتیس ارمنستان به ارمنستان تحویل داده شد که از ماینرالنی وودی به ایروان پرواز کرده بود. پرواز ای‌کا-۳۲۰۰ نیز روز شنبه ۱۹ مهر انجام شده است.

لازم به ذکر است که این شرکت هواپیمایی چندین بار به‌خاطر قاچاق و حمل و نقل غیرقانونی تسلیحات جندین بار توبیخ شده و حتی تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته است. با این حال، این، مانع پرواز آن از روسیه به ارمنستان نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا