جهانخاورمیانهسیاست

گفت‌وگوی روسای جمهور ترکیه و اسرائیل پیرامون مناسبات دوجانبه‌ و مسائل منطقه‌ای

رئیس جمهور ترکیه و رئیس جمهور اسرائیل، پنجشنبه ۲۷ آبان، طی گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دو کشور و مسائل منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل طی گفت‌وگوی تلفنی پیرامون مناسبات دو کشور و مسائل منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

بنا به اعلام ریاست دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این گفت‌وگو بر اهمیت روابط ترکیه و اسرائیل در تامین امنیت و ثبات خاورمیانه تاکید کرد و گفته است در صورت حرکت با درک متقابل در رابطه با مسائل دوجانبه و منطقه‌ای اختلاف نظرها به حداقل خواهد رسید.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد که برقراری مجدد فرهنگ صلح، سازش و همزیستی در منطقه ضروری است و از این لحاظ گسترش روابط اسرائیل و فلسطین و آغاز روند صلح اولویت دارد.

اردوغان در پایان تصریح کرد که ادامه گفت‌وگو و روابط ترکیه و اسرائیل به سود منافع مشترک دو کشور است.

از طرفی دیگر ریاست جمهوری اسرائیل با صدور اطلاعیه‌ای در این زمینه، با اشاره به تماس تلفنی هرتزوگ با اردوغان، فضای گفت‌وگوی روسای جمهور دو کشور را مثبت ارزیابی کرد.

در این اطلاعیه همچنین به تاکید اردوغان به اهمیت روابط دو کشور از لحاظ تامین صلح، ثبات و امنیت خاورمیانه، اشاره شده است.

بر این اساس، هرتزوگ از تمایل ترکیه و اسرائیل برای ادامه گفت‌وگوی فراگیر در مورد مسائل مرتبط با صلح در منطقه و روابط دوجانبه و منطقه‌ای ابراز خرسندی کرده است.

به گزارش آناتولی، طبق این اطلاعیه، سران دو کشور در مورد ادامه تماس‌ها و رایزنی‌ها موافقت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا