آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

نصب‌ بنر‌ اعتراضی در اردبیل؛ «وضعیت‌ جسمانی‌ قهرمان‌ ملی‌ آذربایجانی‌ در خطر است»

فعالین‌ مدنی آذربایجانی‌ در اردبیل، پنجشنبه‌ ۲۷ آبان‌، در اعتراض‌ به وخیم شدن وضعیت‌ جسمانی‌ عباس لسانی بنر‌ و پوستر وی را در مرکز شهر نصب کردند.

فعالین‌ مدنی آذربایجانی‌ در اردبیل، پنجشنبه‌ ۲۷ آبان‌، در اعتراض‌ به وخیم شدن وضعیت‌ جسمانی‌ عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس‌ در بند‌ ۷ زندان‌ مرکزی اردبیل و به بی تفاوتی مسئولین‌ زندان‌ و‌ نهادهای امنیتی-قضایی پوستر و بنر‌ حاوی‌ تصویر عباس لسانی را در مرکز شهر نصب کردند.

عباس لسانی مدتهاست در زندان با مشکل دیسک کمر شدید روبرو بوده و مداخله‌های ارگانهای امنیتی در پرونده او باعث سهل انگاری مسئولین زندان در قبال سلامت جسمانی‌اش شده است،

«وضعیت‌ جسمانی‌ قهرمان‌ ملی‌ و‌ سرشناس‌ آذربایجان در خطر است»؛ عنوان‌ متن‌ بنر‌ نصب شده بر روی یکی از پل‌ های عابر پیاده‌ در شهر اردبیل است که‌ توسط‌ فعالین‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ بصورت‌ گسترده‌ نصب‌ گردیده‌ است. همچنین پوستر عباس لسانی نیز بر دیوارهای شهر اردبیل نصب شده است.

کمبود تجهیزات پزشکی‌ بهداری و عدم‌ امکانات‌ کافی‌ در زندان مرکزی اردبیل، دست کادر درمان این مرکز در مواجهه با تشخیص درست علل بیماری زندانیان را خالی گذاشته و اغلب رنجهای مضاعف و طولانی مدت به زندانیان آنجا تحمیل کرده است. 

عباس لسانی پیشتر و در دوره همه‌گیری کرونا نیز علی رغم توصیه‌های کادر درمان بهداری مبنی بر لزوم مرخصی استعلاجی برای وی با دخالت نیروهای امنیتی روزها و هفته‌ها از دسترسی به امکانات درمانی محروم مانده بود که نهایتا به جهت وخامت حالش، واکنش شدید فعالین مدنی به این موضوع را همراه داشته و باعث شد هئیتی از شبکه بهداشت و درمان این شهر با حضور در زندان به معاینه او بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا