جهان

دو نماینده کنگره آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند

دو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه 19 مارس اعلام کردند، آزمایش‌ها نشان داده که به ویروس «کرونا» مبتلا هستند. این اولین مورد ابتلای نمایندگان کنگره آمریکا به این ویروس است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماریو دیاز بالارت، نماینده کنگره از حزب جمهوریخواه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، از روز جمعه پس از اینکه در رای‌گیری برای قانون مبارزه با کرونا در کنگره شرکت کرد، خود را قرنطینه کرده است.

بالارت گفت، به دلیل وضعیت بد سلامتی‌اش و با هدف پیشگیری از خطر ابتلای همسرش به این ویروس، تصمیم گرفت به خانه‌اش در جنوب فلوریدا بر نگردد.

این نماینده کنگره اعلام کرد، از عصر شنبه علائمی از جمله تب و سردرد در او ظاهر شده است. بالارت پیشتر آزمایش داده و تست ویروس کرونای او مثبت بود.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی گفت، حال او اکنون بهتر است و از همه خواست تا مساله ویروس کرونا را جدی بگیرند.

همزمان بن مک آدمز، نماینده از ایالت یوتا در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز شنبه پس از بازگشت از واشینگتن علائم بیماری شبیه سرماخوردگی را متوجه شده و از روز یکشنبه خود را در خانه قرنطینه کرده است.

ماریو دیاز بالارت و مک‌آدمز در رأی گیری روز جمعه درمورد پیش نویس قانون مقابله با Coronavirus در مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کرده بودند.

بن مک‌آدمز، نماینده 45 ساله از حزب دمکرات، گفت، وضعیت او بدتر شده است او توضیح داد که روز سه شنبه به دستور پزشک معاینه شد و روز چهارشنبه صبح مطلع گردید که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

از زمان انتشار گزارش‌ها در باره ابتلای تعدادی از شهروندان آمریکایی به ویروس کرونا، شماری از اعضای کنگره آمریکا در راستای اقدامات احتیاطی خود را قرنطینه کرده‌اند و این نخستین دو نماینده در واقع نخستنین نمایندگانی هستند که تست کرونای آنها مثبت اعلام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا