خاورمیانه

شمار کشته شدگان در اعتراضات عراق از ۳۰۰ نفر گذشت

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر عراق امروز (یکشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که تا کنون ۳۰۱ تن جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق امروز (یکشنبه) آخرین آمار کشته و زخمی‌های اعتراضات عراق را از ابتدای ماه اکتبر تا کنون اعلام کرد. 

 

به نوشته السومریه نیوز، «اکرم البیاتی» سخنگوی این نهاد رسمی در عراق، در یک کنفرانس خبری گفت که تا کنون ۳۰۱ تن جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

یک منبع مسئول در کمیساریای عالی حقوق بشر عراق نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تعداد جانباختگان ۳۱۹ نفر است که ۱۳ تن از آنها از نیروهای امنیتی هستند.

دولت و مقامات امنیتی عراق ادعا کرده‌اند که به نیروهای امنیتی این کشور اجازه تیرانداری نداده‌اند. تصاویر و گزارش‌های بسیاری تا کنون از تیراندازی نیروهای نظامی در این کشور به سمت معترضان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

کمیساریای حقوق بشر عراق روز گذشته (شنبه) نیز در بیانیه‌ای از تظاهرات‌کنندگان خواست تا به کسانی که می‌خواهند، مسیر تظاهرات‌های مسالمت آمیز منحرف شود، اجازه این کار را ندهند. در مقابل از نیروهای امنیتی نیز خواست که در برخورد با تظاهرات‌کنندگان، اخلاقی و انسانی رفتار کنند.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز جمعه گذشته نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که در برخی مواقع روند اعتراضان به سمت اقدامات جنایی و تروریستی کشیده می‌شود و مجازات حبس در انتظار خرابکاران است.

دور دوم اعتراضات عراق که از اول اکتبر آغاز شد، از ۲۵ اکتبر از سرگرفته شده و هم‌اکنون چند استان عراق از جمله در بغداد، پایتخت این کشور، اعتراضات مردمی برای ایجاد اصلاحات سیاسی و بهبود خدمات دولتی ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا