ایرانخاورمیانه

اسرائیل حمله تلافی‌جویانه به ایران را تأیید کرد

سه هفته بعد از حمله منتسب به اسرائیل علیه پایگاه نیروی هوایی اصفهان به تلافی حمله بی‌سابقه نظامی مستقیم جمهوری اسلامی، یک وزیر دولت اسرائیل به طور تلویحی مسئولیت این کشور در این حمله را تأیید کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، میری رِگِو، وزیر راه‌ و ترابری و هم‌حزبی بنیامین نتانیاهو در حزب حاکم لیکود، شنبه‌شب، ۱۵ اردیبهشت، در گفت‌وگوی زنده با شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل که حامی دولت است، تأیید کرد که اسرائیل در پاسخ به حمله ایران به اسرائیل، در ایران اقدام کرد.

خانم رگو که سرهنگ بازنشسته و سخنگوی اسبق ارتش نیز هست، در گفت‎‌وگوی شنبه شب با شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل اظهار داشت: «ابعاد معجزه عظیمی که در آن شب حمله نظامی ایران علیه اسرائیل رخ داد، همچنان در آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت و اگر یک موشک اصابت کرده بود، خدا می‌داند چه می‌شد اما با یاری خدا و به لطف فناوری پیشرفته و تصمیمات (درست)، ما پرتابه‌های ایران را رهگیری کردیم

او افزود: بعد «ما واکنش نشان دادیم، و پیام (از سوی تهران) دریافت شد، ایرانی‎‌ها فهمیدند که اسرائیل کشوری نیست که با وارد شدن ضربه به خود مدارا کند».

این وزیر اسرائیلی افزود بعد از آن اقدام، حال باید مسئولانه عمل کنیم و عرصه‌هایی را که در آن درگیر نبرد هستیم، مدیریت کرده و ابتدا شهروندان ربوده شده خود را از غزه آزاد کرده و حماس را از بین ببریم».

ساعاتی پس از حمله منتسب به اسرائیل در ایران، ابتدا تالی گوتلیب، یک نماینده مجلس اسرائیل در پستی در فیسبوک نوشت ارتش اسرائیل مردم خود را سرافراز کرده و باید به چنین توان ارتش مفتخر بود.

وزیر راه و ترابری اسرائیل در حالی به صراحت از اقدام کشورش در ایران سخن گفت که به گزارش رسانه‌های اسرائیل، دولت بنیامین نتانیاهو به مقامات این کشور دستور داده بود هیچ اظهارنظری در این باره نکنند تا بحران نظامی ایجاد شده میان اسرائیل و ایران فروکش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا