آذربایجان

عباس لسانی برای سومین بار تحت عمل جراحی بسته(اوزون تراپی) دیسک کمر قرار گرفت

عباس لسانی فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان که در‌مرخصی درمانی بسر می بردروز ۱ شهریور ۱۴۰۱ در بیمارستان ولیعصر شهر تبریز برای بار سوم تحت عمل جراحی بسته ( اوزون تراپی) دیسک کمر قرار گرفت.

این فعال آذربایجان پیشتر ۲۰ فروردین و ۳ خرداد امسال نیز در جهت تکمیل روند درمان تحت درمان اوزون تراپی قرار گرفته بود همچنین در تاریخ ۵ اردیبهشت با نظر پزشک معالج شان لیزرتراپی و فیزیوتراپی شده بودند.

پس از عمل بسته مذکور دکتر رحیمی‌ ممقانی پزشک متخصص‌ آقای لسانی روند درمان را مفید دانسته و بر لزوم ادامه استراحت فیزیکی کامل و انجام حرکات توصیه شده در استخر و … تاکید کرده اند.

آقای لسانی روز ۲۴ بهمن۱۴۰۰ پس از ارسال جوابیه کمیسون سه نفری پزشکی قانونی به مرخصی درمانی اعزام گردیده بود که روز ۲۲ مرداد امسال پس از اتمام مرخصی مسئولین پزشکی قانونی و سردفتر شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل از تمدید مرخصی به مدت ۶ ماه دیگر خبر داده بودند.

لازم به یادآوریست در نامه ارسالی کمیسیون پزشکی به زندان اردبیل در بهمن ۱۴۰۰ در خصوص وضعیت جسمانی آقای لسانی آمده بود : ” از نامبرده معاینه بعمل آمد و ام آر آی ستون فقرات وی بررسی گردید.حسب معاینه و بررسی بعمل آمده، نامبرده به فتق دیسک بین مهره ای مهره پنجم کمری و اول خارجی (L5-S1) و اسپوندولیستریس ( لغزش مهره فوقانی روی مهره تحتانی) و اختلال اسفنگتری گهگاهی و ضعف و بی حسی اندام تحتانی چپ دارد.

به نامبرده به مدت شش ماه فرصت درمانی در خارج از محیط زندان داده شود تا در این مدت اقدامات درمانی لازم و جراحی لازم را انجام داده و پس از انقضاء مهلت مذکور جهت بررسی مراجعه نمایند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا