ایران

 چهارمین جلسه دادگاه حبیب فرج‌الله چعب، معروف به حبیب اسیود،

چهارمین جلسه دادگاه حبیب فرج‌الله چعب، معروف به حبیب اسیود، رهبر سابق گروه «حرکة النضال» روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

در این جلسه ادامه کیفرخواست حبیب اسیود قرائت شد که در آن اتهام‌هایی مانند «افساد فی‌الارض»، «سازمان‌دهی حمله مرگبار به رژه نیروهای مسلح در اهواز»، «دست‌داشتن در چند بمب‌گذاری»، و «برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی در تهران» مطرح شده است.

امین وزیری، نماینده دادستان، در این جلسه دادگاه اعلام کرد که حبیب اسیود به «ارتباط با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سی.آی.ای، ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و عربستان سعودی، و دریافت کمک مالی از این کشورها» اعتراف کرده است.

تلویزیون حکومتی ایران نیز تاکنون در چند برنامه مختلف اعتراف‌هایی از این زندانی سیاسی پخش کرده است. پخش اعترافات اجباری از صداوسیمای جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه است و شماری از زندانیان سیاسی گفته‌اند که این اعتراف‌‌ها تحت فشار و شکنجه‌های روحی و جسمی از آنان گرفته شده است.

حبیب اسیود ۴۸ ساله که تابعیت سوئد را دارد، مهرماه سال ۱۳۹۹ در سفرش به ترکیه توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران منتقل شد. بنا بر گزارش‌ها ایبن اقدام اخیرا توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بارها انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا