اجتماعیاقتصادایرانسیاست

کشته و زخمی شدن دو سوخت‌بر و معترض بلوچ توسط ماموران امنیتی در کوهستک (ویدیو)

نیروهای امنیتی ایران پس از کشتن یک سوخت بر بلوچ، به سمت معترضان نیز تیراندازی کرده که یک شهروند زخمی شده است.

کمپین فعالین بلوچ روز جمعه ۲۲ اسفند ماه ۹۹، گزارش داد، ماموران دریابانی سیریک در بندر کوهستگ، به سمت شماری از سوخت بران تیراندازی کرده که یک سوخت بر کشته شده است. به دنبال کشته شدن این سوخت بر، شماری از اهالی کوهستک روبروی اسکله تجمع کردند. گزارش شده با تجمع اهالی این روستا، نیروهای امنیتی دوباره به سمت معترضان تیراندازی کردند و به دنبال آن شهروند دیگری زخمی شده است.

هویت سوخت بر که با تیراندازی ماموران دریابانی با اصابت گلوله به سر جان خود را از دست داده، “مهدی رئیسی” معروف به شهرسان، فرزند دادین اهل روستای گهردو عنوان شده است.

هویت شهروند معترض که با اصابت گلوله از ناحیه پا در مقابل اسکله زخمی شده، “راشد ملاحی (ترکمانی)” اهل روستای گهردو اعلام شده است.

گزارش ها از بندر کوهستک حاکی است، پس از کشته و زخمی شدن دو تن از سوخت بران و معترضان، اهالی کوهستک با هجوم به اسکله یکی از قایق های گشتی نیروی دریایی را به آتش کشیدند و اعتراضات را به دیگر نقاط شهر گسترش دادند که ماموران امنیتی برای متفرق کردن شهروندان اقدام به تیراندازی به سمت آنها کرده اند.

همچنین نیروهای ضد شورش و یگان ویژه از شهرهای دیگری چون میناب و سیریک به بندر کوهستک برای جلوگیری از گسترش اعتراضات اعزام شدند.

بنابر اعلام منابع مطلع، فضای شهر کوهستک ملتهب است و نیروهای امنیتی در خیابان های این شهر حضور گسترده دارند.

در اعتراض به کشتار سوخت بران توسط نیروهای امنیتی، شهروندان سیریک، کوهستک و میناب مملکت بلوچستان فراخوان به تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری نیز داده اند و قرار است روز شنبه ۲۳ اسفند ماه ۹۹ ساعت ۱۲ ظهر در مقابل فرمانداری سیریک تجمع اعتراضی برگزار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا