جهانخاورمیانه

عربستان سعودی از ترکیه پهپاد می‌خرد

رسانه‌ها ترکیه روز دوشنبه ۲۵ اسفند به نقل از رسانه‌های عربستان سعودی نوشتند که ریاض خواستار خرید هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی از ترکیه است.

بر اساس این گزارش، رسانه های سعودی گزارش دادند که ریاض خواستار پهپادهای مسلح و غیر مسلح از ترکیه است و جلسه ای در قطر بین هیئت های دو کشور در این راستا برگزار شده است.

رسانه های این کشور خاطر نشان کرده‌اند که ایالات متحده استفاده از سلاح هایی را که به عربستان سعودی داده در کشورهای ثالث مانند لیبی و یمن ممنوع اعلام کرده و حوثی ها با استفاده از این فرصت شهرهای عربستان سعودی را مورد حمله قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، یکی از مقامات ترکیه با اشاره به نشست‌های اخیر در قطر،  به روزنامه «ینی آكیت» گفته که «ایران در این مذاكرات مشاركت نداشته و این پیام از نظر معادلات منطقه ای مهم است.»

این مقام ترکیه‌ای اظهار داشته که برخی دیدارها بین هیئت های ترکیه و عربستان برگزار شده و می توان شاهد اقدامات آشکارتری بین این دو کشور طی روزهای آینده شد.

کارشناسان، تحولات اخیر بین آنکارا و ریاض و همچنین دیپلماسی‌ و نزدیکی‌ای که ترکیه با مصر، عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج آغاز کرده را در مقابل جنگ‌افروزی ایران در منطقه مهم ارزیابی کرده‌اند. کارشناسان ارزیابی کرده‌اند که روابط برقرار شده ترکیه با کشورهای حوزه خلیج و مصر، برگ برنده مهمی علیه ایران در سوریه، به ویژه سنجار در عراق و قندیل خواهد بود.

مصطفی سجری، یکی از نمایندگان سیاسی ارتش ملی سوریه، نیز با اشاره به افزایش نفوذ ایران در یمن، گفت: “این اتحاد میز کثیف ایجاد شده توسط ایران و شاخه های ترور ایران و کشورهای حامی این فعالیت ها را از بین خواهد برد.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا