جهان

خبرها از آخرین وضعیت فعالین عرب بازداشت شده در دانمارک

یعقوب حر التستری سخنگوی سازمان النضال و مدیر شبکه تلویزیونی احوازنا برای دومین بار از محل بازداشت خود در دانمارک نامه‌ای فرستاده و بر مبارزه تاکید کرده است.

یعقوب حر التستری سخنگوی سازمان النضال و مدیر شبکه تلویزیونی احوازنا برای دومین بار از محل بازداشتگاه خود در دانمارک نامه ای فرستاده و تاکید کرده است که مبارزه خود را ادامه خواهد داد و از انجام وظایف خود فروگذار نخواهیم بود و اصول مبارزات خود را نخواهیم شکست. کسانی که از علت و اصول ملی مبارزاتی خود با ترس از بازداشتگاههای اروپا صرف نظر کنند سودی نخواهند برد. وی در نامه خود می نویسد:

خواسته‌های ما همان خواست ملتمان است و این خواستها فقط متعلق به اوست. از فعالیتهایی که انجام داده ایم پشیمان نیستیم. شاهد آن باشید که ما همقطار علی، عبدالامیر، قاسم، مالک، عبداله و ریسان هستیم. ما در درد آذربایجانیها و کردها و بلوچهایی که در این خاک آزادی خود را مطالبه می کنند شریک هستیم.

طبق خبری که سازمان حقوق بشر احواز منتشر کرد یعقوب حر التستری در سال ۸۶ از دست ظلمهای دولت ایران به دانمارک پناه برده است. دادگاه هنوز هم اتهامهای اعلام شده برعلیه وی را نتوانسته است تایید کند. گفته شده است که اجازه دفاع از خود به التستری در برابر مطبوعات و افکار عمومی داده نمی شود و این موجب اعتصاب غذای وی تا سرحد مرگ شده است که هم اکنون در روز هشتم اعتصاب غذای خود می باشد.

طبق اطلاعات موجود کمیته دفاع التستری با اینکه جهت اخذ اجازه اظهارات در برابر مطبوعات رسما به دادگاه مراجع کرده اما پاسخ رد به این درخواست آنها داده شده است. مجامع و سازمانهای حقوق بشر فعال در اروپا خواستار هم صدا شدن با التستری شده اند.

کارولین نورمانا وکیل وی تاکید کرده است که این قاضی است که باید به این مرد ۳۹ ساله در باره موضوع جاسوسی و حمایت از تروریسم در جمع رسانه ها سخنان خود را بیان دارد.

حبیب جبر، ناصر جبر و عیسی فکور سورایده نیز در جمع بازداشت شدگان هستند.

لازم به ذکر است که برای آزادی این چهار نفر معترض از ماه جولای در مقابل سفارت دانمارک در برلین اقدام به اعتصاب غذا شده است. آنها عضو گروه آسملا ASMLA هستند که در راه جدایی احواز از ایران مبارزه می کنند. آنها همچنین متهم هستند که در دانمارک از طرف عربستان جاسوسی می کرده اند. در ماه ژوئن بر علیه آنها در گردآوری میلیونها مبلغ جهت انجام اقدامات تروریستی در ایران اعلام اتهام شده است.

این پرونده با یک پرونده دیگر نیز مرتبط است. فردی با تبار نروژی ایرانی اوایل سال جاری در کمک به آماده سازی طرح سو قصد به جان یکی از سه نفر زندانی محکوم شده است. منابع مطلع گفته اند نیروهای اطلاعات ایران در این طرح دست داشته اند. همان شهروند ایرانی تبار نروژی به ۷ سال زندان محکوم و برای همیشه از دانمارک اخراج گردیده است. هفته گذشته در جلسه ای که در دادگاه راسکیله برگزار شد آقای لارسن قاضی دادگاه قرار بازداشت این سه فرد معترض تا سوم سپتامبر را صادر کرده است. دادستانی هنوز هم آنها را در ارتکاب جرم متهم نکرده است و گفته می شود که جلسه دادگاه در فصل بهار برگزار خواهد شد. اعلام شده است که ممکن است روند رسیدگی به پرونده ۳۰ الی ۵۰ بار بطول انجامد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا