ایران

آمار رسمی کرونا در ایران؛ افزایش دوباره آمار بستری، هشدار درباره موج هفتم

همزمان با افزایش آمار بستری مبتلایان به کرونا در دست‌کم ۱۳ استان، ستاد کرونا درباره شکل‌گیری «موج هفتم» این بیماری از اواخر فروردین در ایران هشدار داد

بنا بر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت در روز شنبه، ۲۰ فروردین، آمار بستری‌های کرونایی در استان‌های آزربایجان شرقی، زنگان، مرکزی، همدان، تهران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه‌ و بویراحمد، کرمان، لرستان، خراسان رضوی، گلستان و سیستان و بلوچستان در هفته دوم فروردین «افزایش بارز» یافته است.

 

وزارت بهداشت ایران در آخرین گزارش خود وضعیت ۳۴ شهر کشور را قرمز و ۶۹ شهر را نارنجی اعلام کرد.

 

در همین حال احمد طباطبایی، عضو ستاد مقابله با کرونا، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از احتمال شکل‌گیری «موج هفتم» کرونا از اواخر فروردین و پیک آن در اواخر اردیبهشت خبر داده و از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایران انتقاد کرده است.

 

آقای طباطبایی در ادامه با بیان این که موج‌های کرونا «به طور معمول حدود یک تا یک ماه‌ و نیم بعد از عدم رعایت‌ها و آزادسازی‌ها» شکل‌ می‌گیرند، از «بازگشایی حضوری مدارس بدون دو پیش‌شرط تزریق واکسن و حفظ فاصله فیزیکی‌» انتقاد کرده است.

 

وزارت بهداشت ایران روز شنبه، ۲۰ فروردین، اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۴۹ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌ و هزار و ۷۵۷ بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

 

به این ترتیب مجموع قربانیان کووید ۱۹ در ایران به به ۱۴۰ هزار و ۵۷۷ نفر رسید، و مجموع کل بیماران در ایران به ۷ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۴۹ نفر.

 

بنا بر اعلام این وزارتخانه تاکنون ۲۶ میلیون و ۴۹۴ هزار نفر در ایران دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا