اجتماعیاقتصادایرانسیاست

خامنه‌ای: با واردات آیفون و خرید ملک از خارج برخورد شود

علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی ایران در تازه‌ترین دستور خود اعلام کرد که دولت بايد با واردات آیفون و خرید ملک از خارج برخورد کند.

علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی ایران روز یکشنبه دوم شهریور به دولت حسن روحانی دستور داد که دولت بايد با واردات آیفون و خرید ملک از خارج برخورد کند.

آقای خامنه‌ای در نشست تصويري با هيئت دولت به واردات نيم ميليارد دلاري «يك نوع گوشي لوكس آمريكايي [آیفون]» اشاره کرد و دستور داد كه دولت بايد جلوي اين اتفاق را بگيرد.

این بخش از سخنان رهبر حکومت اسلامی ساعاتی بعد توسط دفتر او سانسور و توییتی که با این مضمون منتشر شده بود نیز حذف شد.

علی خامنه‌ای گفت که: «شنيدم كه براي واردات يك نوع گوشي لوكس آمريكايي [آیفون] در سال ۹۸ حدود نيم ميليارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصي اين كار را ميكند، منتها دولت بايستي جلوي اين را بگيرد.»

او همچنین اظهار داشت: « اين واردات، واردات لوكس است يعني هيچ نياز بهش نيست.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین به خرید ملک از خارج اشاره کرده و گفته که با «خريد ملك در خارج از كشور بايد برخورد شود.»

آقای خامنه‌ای در ادامه سخنرانی خود به دولت دستور دیگری داد، مبنی بر اینکه که در حوزه قطعه‌سازی سراغ نیروهای مسلح برود.

او، نیروهای مسلح و وزارت دفاع را به عنوان «نهضت قطعه‌سازی» توصیف کرد و افزود که آنها می‌توانند «قطعات بسیار ظریف و پیچیده» بسازند.

امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، روز سه شنبه ۲۰ خرداد در نشست با سرپرست و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل صنایع خودروسازی اعلام کرد «در حوزه خودرو تجربیات خود را در بخش تحقیقات» به این حوزه منتقل خواهیم کرد.

آقای حاجی‌زاده با این سخنان رسما ورود سپاه پاسداران به صنعت خودروسازی ایران که ارزش آن بین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود را اعلام کرد.

این در حالیست که  امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، دی‌ماه سال ۹۶ اعلام کرده بود که علی خامنه‌ای دستور داده تا نیروهای مسلح از «کارهای اقتصادی غیرمرتبط» خارج شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا