خاورمیانه

به تنهایی توان مقابله با موج جدید مهاجرت را نداریم

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه حملات اخیر رژیم اسد به ادلب را نقض توافق سوچی دانست و اعلام کرد کشور ما به تنهایی نمی‌تواند با موج مهاجرت مقابله کند.

عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه طی یک نشست خبری در آنکارا اظهار داشت: «خبرها حاکی از آغاز موج مهاجرت جدید شهروندان ادلب به سمت مرز کشورمان است. ترکیه به تنهایی نمی‌تواند با موج مهاجرت مقابله کند».

 

 

وی افزود: «از این به بعد بحران پناهجویان بیشتر مسئله متحدان ما خواهد بود، تا ترکیه! حمله به ادلب شدت یافته است، تا جایی که نقض توافق سوچی محسوب می‌شود. این توافق باید حفظ شود».

 

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه درباره حکم برخی عاملان درباره قتل خاشقجی نیز تاکید کرد: این حکم رضایت‌بخش نیست و انتظارات ما را برآورده نکرده است.

 

چلیک در ادامه گفت: «از تمام راه‌های ممکن، از جمله دیپلماسی و قدرت، برای دفاع از منافع کشورمان در دریای مدیترانه و دیگر نقاط جهان استفاده خواهیم کرد.»

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: «از راه‌های قانونی و دیپلماتیک پاسخ کشورهایی را که با نقض منافع ترکیه وضعیت کنونی را در مدیترانه شرقی ایجاد کردند، دادیم. اهتزاز پرچم ترکیه توسط نیروی دریایی ارتش کشورمان در این دریا ادامه خواهد یافت.»

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا