خاورمیانه

کتائب حزب‌الله عراق: حمله‌ به نیروهای آمریکایی را از سر گرفته‌ایم

هم‌زمان با گزارش‌ها از حمله به یک پایگاه آمریکا در سوریه و واکنش یک جنگنده نیرو‌های ائتلاف، کتائب حزب‌الله، از گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق، در پستی در تلگرام اعلام کرد گروه‌های مسلح حمله‌ها به نیروهای آمریکایی را از سر گرفته‌اند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که دو منبع امنیتی عراقی به رویترز گفتند روز یکشنبه دست‌کم پنج موشک از شهر زمار در استان نینوای عراق به سمت پایگاه نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا در شمال شرق سوریه پرتاب شد.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت پس از گزارش‌ها مبنی بر حمله موشکی نافرجام در نزدیکی پایگاه ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه، یک هواپیمای جنگنده ائتلاف در دفاع از خود یک پرتابگر را منهدم کرد، و افزود به پرسنل آمریکایی آسیبی نرسیده.

این اولین حمله منتسب به گروه کتائب حزب‌الله به یک پایگاه آمریکایی از بهمن‌ماه سال گذشته است، زمانی که آنان، در پی کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله به پایگاهی نظامی در مرز سوریه و اردن، اعلام کردند حمله‌های خود را علیه نیروهای آمریکایی متوقف می‌کنند.

شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله، وابسته به جمهوری اسلامی، در بیانیه بامداد دوشنبه خود افزودند تصمیم برای از سرگیری حملات به دلیل عدم پیشروی موضوع خروج نیروهای آمریکایی طی سفر اخیر محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، به واشینگتن گرفته شده.

 

این در حالی‌ست که نگرانی‌ها از افزایش تنش‌ها در منطقه پس از حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل، و پاسخ اسرائیل به آن، همچنان وجود دارد.

در بیانه کتائب حزب‌الله با اشاره ضمنی به حمله یکشنبه آمده: «آنچه کمی پیش اتفاق افتاد تازه شروع ماجراست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا