جهان

جزییاتی تازه از عملیات سازمان امنیت ترکیه بر علیه جاسوسان وزارت اطلاعات ایران

رسانه‌های ترکیه گزارش می‌دهند این عملیات در استانبول، آنکارا و وان انجام شده که طی آن ۱۱ تن دستگیر شدند.

رسانه‌های ترکیه گزارش می‌دهند که در عملیات سازمان امنیت ترکیه بر علیه جاسوسان وزارت اطلاعات ایران، تورغای.د و بختیار.ف که برادرزاده / خواهرزاده «ناصر شریفی زیندشتی» بوده، رهبری گروه ۱۱ نفره جاسوسی به نفع وزارت اطلاعات ایران و بر علیه ترکیه را بر عهده داشته‌اند. این عملیات در استانبول، آنکارا و وان انجام شده که طی آن ۱۱ تن دستگیر شدند.

همچنین بخوانید: عملیات میت بر علیه جاسوسان وزارت اطلاعات ایران در استانبول (ویدیو)

بر اساس نقشه آدم ربایی بختیار.ف برادرزاده زیندشتی و نیهات الف. حبیب فراج الله چعب از سوئد به استانبول می‌آید تا در تاریخ ۹ اکتبر با مأمور اطلاعاتی ایران به نام «صابرین /صبرین سعیدی» ملاقات کند. چعب، در ساعت ۱۸:۳۰ وارد خط کنترل گذرنامه می‌شود. وی ساعت ۱۸:۴۷ از کنترل گذرنامه رد می‌شود. در ساعت ۱۸:۴۹ او چمدان های خود را بر می‌دارد و در ساعت ۱۸:۵۱ منطقه گذرنامه را ترک می‌کند. وی ساعت ۱۹:۱۸ وارد یک نمایندگی تلفن همراه می‌شود. او در ساعت ۱۹:۴۲ با یک تاکسی فرودگاه را ترک می‌کند. حبیب فراج‌الله چعب همچنین بلیط برگشت رزرو شده از استانبول به سوئد را پیش خود داشته است. اما در تاریخ بازگشت، حبیب فراج الله چعب سوار هواپیما نمی‌شود.

همچنین بخوانید: واشنگتن پست: ترکیه وزارت اطلاعات ایران را مسئول ربایش «حبیب چعب» در استانبول می‌داند

«صابرین /صبرین سعیدی» توسط تیم زیندشتی قاچاقی از ایران به استانبول آورده شده بود تا با حبیب فراج‌الله چعب ملاقات کند. هنگامی که حبیب فراج الله چعب و «صابرین /صبرین سعیدی» در ۹ اکتبر با یکدیگر دیدار کردند، تیم زیندشتی حبیب فراج الله چعب را در خودرویی که آنها داخل آن بودند، گرفتند و پس از تزریق مواد خواب‌آور حبیب چعب را در حالی که دست و پایش را با بست‌های پلاستیکی بسته بودند، در مینی بوس از استانبول به وان و سپس به طور غیرقانونی به ایران بردند و به اطلاعات ایران تحویل دادند.

همچنین بخوانید:  العربیه: رهبر سابق «جنبش النضال» توسط ایران ربوده شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا