ایرانجهان

ترامپ خطاب به ایرانی‌ها: سزاوار رهبری هستید که صدای شما را بشنود

ترامپ در ادامه گفت: «شما شایسته آینده‌ای شکوفا و زندگی در صلح در منطقه هستید».

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا جمعه 20 مارس 2020 به مناسبت فرار رسیدن عید نوروز، در پیامی به مردم ایران، گفت، سزاوار رهبری هستید که صدای شما را بشود.

به گزارش خبرگزاری‌ها دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده خطاب به مردم ایران گفت: «سال گذشته نشان دادید که شما این نظام فاسد را نمی‌خواهید».

ترامپ در ادامه گفت: «شما شایسته آینده‌ای شکوفا و زندگی در صلح در منطقه هستید».

از سوی دیگر رسانه‌های رسمی ایران اعلام کردند که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز جمعه از آمریکایی‌ها خواست تا از دولت‌شان بخواهند تا تحریم‌های اعمال شده بر ایران را بردارد.

شایان ذکر است در اعتراضات گسترده مردمی که 15 نوامبر سال گذشته در ایران و در پی تصمیم ناگهانی دولت برای افزایش قیمت سوخت آغاز شد، بنا به گزارش‌ها 1500 تظاهرکننده کشته شدند که سازمان عفو بین‌الملل گفته اسامی 304 تن از آنها را به طور مستند ثبت کرده است.

بنا به گزارش سازمان بین المللی، دستگاههای رژیم ایران هزاران تن از تظاهرکنندگان را طی این اعتراضات بازداشت کردند که از این افراد بازداشتی اعترافات اجباری تحت شکنجه گرفته شده و اخیرا بعضی از آنها به اعدام محکوم شدند.

شیوع ابتلا به ویروس کرونا

عید نوروز که تحویل سال جدید ایرانی و مصادف با 20 مارس است از مهمترین عیدهای سنتی، ملی و فرهنگی ایرانیان و اوج فصل توریسم و گردشگری در این کشور است اما امسال و در سایه شیوع بیماری ابتلا به ویروس کرونا که تاکنون جان 1433تن را گرفته و 19644 تن را مبتلا ساخته است، از رونق افتاده است.

نوروز اولین روز از آغاز سال شمسی ایرانی است و همزمان با آغاز فصل بهار در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرغیزستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، آلبانی، ترکیه، ترکمنستان، هند، ازبکستان و غیره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا