آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتراضات به ارسال و انتقال سلاح به ارمنستان؛ پوریا جعفری در تهران بازداشت شد

عصر روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه، در جریان اعتراضات به ارسال و انتقال سلاح به ارمنستان از سوی ایران، پوریا جعفری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

خانواده پوریا جعفری تاکنون موفق نشده‌اند اطلاعاتی در رابطه با محل نگهداری او بدست آورند. پوریا جعفری در جریان اعتراضاتی که در میدان امام‌حسین تهران برگزار شد، بازداشت شده است. این فعال مدنی تورک، ساکن اهل روستای اسکانلو سفلی خداآفرین و ساکن شهر تهران است.

این اعتراضات در پی انتشار فراخوانی صورت گرفت که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و از مردم خواسته بود تا برای اعتراض به ارسال و انتقال سلاح از ایران به ارمنستان و همچنین حمایت از جمهوری آذربایجان در نبرد آزادسازی قاراباغ عصر روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در تهران، تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان و سایر شهرهای تورک‌نشین حضور به‌هم رسانند.

علیرغم جو شدید امنیتی این اعتراضات در تهران، تبریز، زنجان، اورمیه، اردبیل، خیاو (مشکین‌شهر) و ماکو برگزار شد.

تاکنون جواد رضایی و ابوالفضل عسگرزاده در اورمیه؛ علی خیرجو، محسن اسمعیلی مقدم، میثم جولانی، احمد محمدپور، یاشار مرادی، یونس مرادی و علی معالی در اردبیل و پیمان آقایی در پارساباد مغان از بازداشت شدگانی است که احراز هویت شده‌اند.

پیش از برگزاری این راه‌پیمایی اعتراضی، در یک تجمع اعتراضی دیگر که روز سه‌شنبه ۸ مهر در پارک جیرال اردبیل برگزار شده بود عسگر اکبرزاده، مهدی هوشمند، سجاد جولانی، حسین بالاخانی، مجتبی پروین، مصطفی پروین، محمد جولانی، حامد حیدری باریس، بهمن خیرجو، پرویز سیابی، مرتضی پروین و سبحان بخشی توسط نیروهای امنیتی با ضرب و شتم شدید که برخی از آنها متحمل جراحات و شکستگی استخوان اعضای بدن شده بودند، بازداشت شدند.

روز گذشته سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت‌های گسترده در این اعتراضات ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری معترضین بازداشت شده در این اعتراضات شده بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا