آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اردبیل؛ ۱۲ نفر از بازداشت شدگان پس از تفهیم اتهام به زندان این شهر منتقل شدند

بر اساس گزارشات رسیده ۱۲ تن از بازداشت‌شدگان تجمع پارک جیرال اردبیل دیروز چهارشنبه ۹ مهرماه پس از تفهیم اتهام به زندان این شهر منتقل شده‌اند.

به گزارش ای‌ان‌تی، ۱۲ تن از فعالین مدنی آذربایجانی که روز سه‌شنبه ۸ مهر در پی تجمع در پارک جیرال این شهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند، روز چهارشنبه ۹ مهرماه با تفهیم اتهام به زندان این شهر منتقل شده‌اند.

تفهیم اتهام این فعالین از سوی شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست قاضی نونهال صورت پذیرفته و پس از صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون توانی برای هر کدام از آنها به زندان این شهر منتقل شده‌اند.

اتهامات انتسابی علیه این فعالین «توهین به رهبری»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «تمرد از مامورین دولتی» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق مشارکت در ایجاد تجمع» عنوان شده است.

بازداشت شدگانی که تاکنون احراز هویت شده‌اند عبارتند از: میثم جولانی، محمد جولانی، سجاد جولانی، پرویز سیابی گرجانی، حسین بالاخانی. بهمن خیرجو، حامد حیدری، عسگر اکبرزاده، مجتبی پروین، مرتضی پروین، مصطفی پروین و مهدی هوشمند.

این فعالین هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم شدید مأمورین امنیتی و انتظامی ایران قرار گرفته بودند که در اثر آن بینی سجاد جولانی ضربه دیده و احتمالا شکسته، قفسه سینه محمد جولانی ضربه دیده و احتمالا شکسته، طوری که قادر به نفس کشیدن نبوده، بازوی پرویز سیابی گرجانی و حسین بالاخانی نیز بر اثر این ضرب و شتم احتمالا شکسته است.

تاکنون از انتقال این فعالین به بهداری یا بیمارستان گزارشی به دستمان نرسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا