آذربایجانایرانسیاست

خطیب‌زاده می‌گوید ایران پیام‌های قاطعی به آذربایجان ارسال کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دوشنبه ۱۹ مهر با اشاره به تنش‌های اخیر کشورش با آذربایجان گفت، ایران پیام‌های قاطعی به همسایگانش ارسال کرده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۹ مهر در نشست رسانه‌ای خود با خبرنگاران با اشاره به تنش‌های اخیر ایران با آذربایجان، گفت: «ایران در خصوص موضوع امنیت ملی خود هیچ گاه با کسی شوخی نداشته و ندارد و همسایگان ما به خوبی این قضیه را می‌دانند و پیام‌های قاطعی در این زمینه از سوی ایران به همسایگانش ارسال شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از این اظهارات تهدیدوار علیه آذربایجان در ادامه با نرم کردن سخنان خود، گفت:‌ «روابط ایران و آذربایجان یک رابطه طبیعی است و برهم زدن آن غیرطبیعی است. روابط ایران و آذربایجان همواره از یک منطق درستی پیروی کرده است.»

خطیب‌زاده بدون ارایه جزییات، افزود:‌ «در عین حال برخی از نگرانی‌های ایران به مقامات آذربایجان منتقل شده است و این هم در چارچوب حسن همجواری و روابط خوب بین دو کشور بوده است.»

وی با اظهار امیدواری به اینکه «این مسائل در جریان گفت‌وگوهای دوجانبه حل شود»، افزود:‌ «در مورد برخی از موضوعات و نکات انتظاری که از آذربایجان داشتیم برآورده نشده است.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران روابط کشورش در قبال آذربایجان را «برادرانه» توصیف کرد و گفت:‌ «ما از آذربایجان رفتاری که متناسب با حسن همجواری است انتظار داریم.»

خطیب‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی شد:« ما هیچ وقت حریم هوایی، فضایی و زمینی خود را به روی آذربایجان نبسته‌ایم. مراودات انجام می‌شود. رفت‌وآمدها در حال صورت گرفتن است و در عین حال دو طرف باید مراقب باشند و اجازه ندهند که طرف‌های ثالث بر این روابط تأثیر بگذارند و تلاش‌هایشان برای خدشه وارد کردن به این روابط به موفقیت برسد.»

همچنین بخوانید: واکنش تند آذربایجان به ایران؛ «کمپین ضد آذربایجانی به نفع ایران نخواهد بود»

همچنین بخوانید: واکنش فرماندهی مرزبانی آذربایجان به اتهامات فرمانده مرزبانی ایران

همچنین بخوانید: سخنان تند علی‌اف از مرز آراز: اینکه با کدام کشور ارتباط برقرار می‌کنیم به کسی ربطی ندارد

همچنین بخوانید: علی‌اف: دلیل رزمایش ایران در نزدیکی مرزهای ما را «آذربایجانی های سراسر جهان» می‌پرسند

همچنین بخوانید: ذوالنوری: امروز اردوغان و الهام علی‌اف می‌خواهند جا پای صدام بگذارند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا