ایرانجهان

تحریم ۴ فرمانده سپاه پاسداران توسط آمریکا، بریتانیا، و اتحادیه اروپا

وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در هماهنگی با ایالات متحده و اتحادیه اروپا شماری از مقامات ایران، از جمله ۴ تن از فرماندهان سپاه پاسداران را مشمول تحریم‌های بیشتر قرار می‌دهد.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، در این بیانیه تاکید کرد که این فرماندهان، حقوق بشر را نقض کرده و به نیروهای‌شان دستور داده بودند که به سوی معترضان غیرمسلح تیراندازی کنند.

بر اساس این بیانیه، محمد نظر عظیمی مسئول سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در استان کرمانشاه، حبیب شهسواری مسئول سرکوب تظاهرکنندگان در مهاباد(سویوق بولاق) و پیرانشهر(خانا)، محسن کریمی مسئول سرکوب معترضان در استان مرکزی و مرگ یک معترض ۱۹ ساله در یک بازداشتگاه، و احمد خادم مسئول سرکوب اعتراضات در شهرک ایذه در استان خوزستان، در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

محمد نظر عظیمی فرمانده سپاه قرارگاه نجف اشرف، حبیب شهسواری فرمانده سپاه استان آذربایجان غربی، محسن کریمی فرمانده سپاه استان مرکزی، و احمد خادم فرمانده قرارگاه کربلای سپاه پاسداران در جنوب غرب ایران هستند.

دراین بیانیه آمده است که بریتانیا و شرکای بین‌المللی‌اش این نکته را روشن کرده‌اند که سرکوب خشونت‌بار رژیم اسلامی ایران نادیده باقی نمی‌ماند و همچنان اقدامات مختلفی انجام خواهد شد تا پاسخگوی اعمال خود باشد.

بریتانیا از مهر ماه گذشته تاکنون ده‌ها مقام و نهاد ایران، از سپاه پاسداران، قوه قضائیه، و گشت ارشاد را تحریم کرده است.

آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا از طریق اقداماتی هماهنگ، خواستار پاسخگویی جمهوری اسلامی شده و هر ماه تحریم‌هایی را علیه ناقضان حقوق بشر وضع کرده‌اند.

درخواست‌ها برای تحریم سران و نهادهای ایران، از جمله سپاه پاسداران، طی ماه‌های اخیر و در پی سرکوب معترضان در ایران پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت، افزایش یافته است.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا