اجتماعیایرانسیاست

حکم اعدام روح‌الله زم در دیوان عالی ایران تایید شد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه ۱۸ آذر در جلسه مطبوعاتی خود اعلام کرد که دیوان عالی کشور حکم اعدام روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» و «و صدای مردم» را تایید کرد.

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «بیش از یک ماه قبل دیوان عالی کشور به حکم روح‌الله زم رسیدگی کرد و حکم صادره به تایید رسید.»

روح‌الله زم، فعال سیاسی مخالف حکومت جمهوری اسلامی ایران که پناهنده فرانسه شده بود، مهرماه سال ۹۸ در سلیمانیه عراق که تحت کنترل کردها است، ربوده شده و به ایران تحویل داده شد.

روح‌الله زم، به «جاسوسی به نفع سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و فرانسه»، «توهین به مقدسات اسلام و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب» و فعالیت‌هایی که هدف آن «برهم زدن امنیت ایران» بوده، متهم شده است.

همچنین بخوانید: دادگاه انقلاب ایران روح‌الله زم، مدیر آمدنیوز را به اعدام محکوم کرد

مسئولان حکومت ایران روح‌الله زم  را متهم کرده‌اند که به ویژه در جریان اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶، مردم را به خشونت تشویق می‌کرده است.

همچنین بخوانید: مصطفی صالحی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در‌ماه ۹۶ اعدام شد

این اعتراضات در حدود ۱۰۰ شهر ایران برگزار شد که بر اساس گزارشات رسمی بیش از ۳۰ نفر کشته شد.

ریاست دادگاه آقای زم بر عهده ابوالقاسم صلواتی بوده که به گفته فعالان حقوق بشر رابطه‌ای تنگاتنگ با نهادهای امنیتی دارد و متهم است حقوق زندانیان را به‌طور مکرر زیر پا گذاشته است.

همچنین بخوانید: دیدبان حقوق‌بشر و عفو بین‌الملل احکام اخیر اعدام در ایان را محکوم کردند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا