ایران

هفت عضو گروه تروریستی سپاه قدس در مرز عراق و سوریه به هلاکت رسیدند

ش کامیون یخچال‌دار مملو از سلاح‌های ایرانی به محض ورود به خاک سوریه هدف قرار گرفتند و هفت عضو سپاه در این حمله در مرز عراق و سوریه به هلاکت رسیدند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، هفت راننده کامیون یا افرادی که آنها را همراهی می‌کردند که «همه غیر سوری» هستند، در حمله به کاروان کامیون‌‌های ارسالی ایران در منطقه البوکمال در مرز عراق و سوریه جان باختند.

این سازمان غیردولتی که شبکه گسترده‌ای از منابع در سوریه دارد، اضافه کرد که این حمله شش کامیون یخچال‌دار مملو از سلاح‌های ایرانی را به محض ورود به خاک سوریه پس از عبور از مرز هدف قرار داد.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: «کامیون‌ها مملو از سلاح‌های ایرانی بودند. ایران از رژیم سوریه حمایت می‌کند و شبه‌نظامیان طرفدار ایران در منطقه مرزی عراق مستقر هستند.»

ساعتی پس از حمله شامگاه یکشنبه، شبکه العربیه تحت حمایت عربستان سعودی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که ۲۵ کامیون قبل از حمله از مرز عراق به سوریه عبور کرده بودند. به گزارش رادیو شام اف ام سوریه و دیگر رسانه‌های محلی، شش کامیون یخچال دار مورد اصابت قرار گرفتند.

العربیه گفت که هواپیمای ناشناس ابتدا یک تیر اخطار شلیک کرد تا به رانندگان کامیون اجازه دهد قبل از بمباران آنها را ترک کنند. این شبکه گفت که گذرگاه القائم، عملاً توسط شبه نظامیان وابسته به سپاه قدس کنترل می‌شود.

سازمان خبری دیرالزور ۲۴، گزارش داد که این کامیون‌ها متعلق به شبه نظامیان ایرانی بوده و این حملات همچنین جلسه فرماندهان ایرانی را در منطقه البوکمال هدف قرار داده است.

فیلم تأیید نشده‌ای که در فضای مجازی پخش شده است آتش سوزی بزرگی را در منطقه نشان می‌دهد.

به عنوان یک قاعده، ارتش اسرائیل در مورد حملاتش در سوریه اظهار نظر نمی‌کند، اما به انجام صدها سورتی پرواز علیه گروه‌های مورد حمایت ایران که تلاش می‌کردند در این کشور جای پایی به دست آورند، در دهه گذشته اعتراف کرده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که به محموله‌های تسلیحاتی که گمان می‌رود برای گروه‌های وابسته به سپاه قدس، از جمله حزب‌الله لبنان، ارسال می‌شود، حمله می‌کند. علاوه بر این، حملات هوایی منتسب به اسرائیل بارها سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در ماه نوامبر نیز یک حمله به کاروانی از سلاح‌ها و تانک‌های حامل سوخت متعلق به شبه‌نظامیان وابسته به سپاه قدس در نزدیکی مرز با عراق، رخ داد که در نتیجه آن حداقل ۱۴ نفر کشته شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا