ایرانسلامتی و زندگی

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران از ۲۰ هزار نفر گذشت

جان باختن ۲۲۱۶ نفر در ۳۱ استان ایران بر اثر ویروس کرونا؛ ۴۷ هزار نفر بستری شدند

در حالی که حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران در نخستین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال جدید گفت «هدف اصلی کاهش میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا است»، آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می‌‌دهد شمار مبتلایان در ایران از مرز ۲۰ هزار گذشته است.

وزارت بهداشت ایران با ارائه آمار ابتلای ۹۶۶ نفر دیگر به ویروس کرونا طی ۲۴ گذشته اعلام کرد که مجموع مبتلایان از ابتدای شیوع این ویروس به ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر رسیده است. وزارت بهداشت همچنین آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در فاصله یکم تا دوم فروردین را نیز ۱۲۳ نفر اعلام کرده است.

بر اساس آماری که از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تاکنون ۴۶ هزار و ۹۷۲ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این آمار، همچنین ۲۲۱۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های رسمی ایران هنوز حاضر نیستند آمار جان‌باختگان در استان‌های تهران و قم را منتشر کنند که احتمال می‌رود دلیل آن میزان بالای مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این دو استان باشد.

وزارت بهداشت ایران همچنین آمار افرادی را که در استان‌های مختلف جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، به تفکیک اعلام می‌کند.

بر اساس آمار جمع‌آوری شده ، بیشترین آمار تعداد جان‌باختگان مربوط به استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، تهران، قم، گیلان، مازندران و گلستان است.

تهران: ۳۴۱

البرز: ۱۲۴ نفر

خراسان رضوی: ۲۳۰ نفر

اصفهان: ۳۲۱

مازندران: ۱۶۴ نفر

گیلان: ۲۰۰ نفر

گلستان: ۱۰۸ نفر

سمنان: ۴۷

قم: ۱۳۰ نفر

مرکزی: ۳۵ نفر

خوزستان: ۵۶

یزد: ۵۷ نفر

آذربایجان شرقی: ۵۲ نفر

آذربایجان غربی: ۲۱ نفر

اردبیل؛ ۳۰ نفر

زنجان: ۱۶ نفر

قزوین: ۶۱ نفر

ایلام: ۹ نفر

چهار محال و بختیاری: ۹ نفر

خراسان شمالی: ۱۴ نفر

خراسان جنوبی: ۱۴ نفر

سیستان و بلوچستان: ۵۹ نفر

کردستان: ۲۵ نفر

کرمانشاه: ۱۵ نفر

لرستان: ۳۰ نفر

فارس: ۱۳ نفر

هرمزگان: ۱۱ نفر

بوشهر: پنج نفر

کرمان: ۱۶ نفر

کهگلیویه و بویراحمد : دو نفر

تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا روحانی با وجودی که بارها با اجرای قرنطینه به عنوان راهکار مقابله با کرونا مخالفت کرده است اما در جلسه روز شنبه دوم فروردین ماه ستاد ملی مقابله با کرونا بر توقف فعالیت پاساژ‌ها و مراکز تجاری پرجمعیت تاکید کرد و گفت: «هدف این است که مردم از خانه خارج نشوند.» روحانی در این جلسه تصمیم‌گیری درباره بستن مسیرهای مواصلاتی شهرها یا توقف فعالیت‌ وسایل حمل و نقل عمومی را صرفا در اختیار ستاد ملی کرونا دانست و گفت که استانداران و مقام‌های محلی حق ندارند راسا در این باره تصمیم‌گیری کنند.

او همچنین خواهان از تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا برای برخورد با «‌تخلفات در فضای مجازی» خبر داد و گفت «در فضای مجازی و جراید تخلفات زیادی در حال رخ دادن است و در خصوص چارچوبی برای افراد متخلف تصمیم گیری شد.» رییس‌جمهوری ایران، تصمیم‌گیری درباره اولویت توزیع وسایل بهداشتی از جمله ماسک‌های ضدعفونی‌کننده و دستکش را از جمله مصوبات جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا خواند و گفت بر اساس این مصوبه، «نیروهای مسلح ، پلیس، مرزبانان و … که پست ضروری دارند اولویت اول برای استفاده از دستکش و ماسک هستند.»

او تصمیم‌گیری درباره زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به جلسه بعدی ستاد مقابله با کرونا موکول کرد ولی در عین حال گفت «اگر مدارس بعد از ۱۶ فروردین باز شوند یک ماه به زمان آموزش اضافه شود و برای دانشگاه‌ها سه هفته به زمان آموزش اضافه شود.»

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا