خاورمیانه

وزیر دفاع اسرائیل: با افزایش فشار بر حماس اهداف جنگ محقق می‌شود

گالانت: اسرائیل به هسته اصلی حماس رخنه کرده و از دستگاه اطلاعاتی حماس علیه آن استفاده می‌کند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی گفت که هر چه حلقه محاصره بر حماس تنگ‌تر شود، هدف جنگ، زودتر محقق خواهد شد.

گالانت، تاکید کرد که تعمیق عملیات نظامی در نوار غزه، دستیابی به توافقی واقع‌بینانه برای بازگرداندن گروگان‌ها را تضمین می‌کند.

او افزود که اسرائیل به هسته اصلی حماس رخنه کرده و از دستگاه اطلاعاتی حماس علیه آن استفاده می‌کند.

سخنان گالانت در پی اعلام پیداشدن مقر حماس در زیر ساختمان آژانس «آنروا» در غزه، مطرح شد.

این در حالی است که فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی «آنروا»، تاکید کرد که این نهاد نمی‌تواند گزارش‌های اسرائیل مبنی بر وجود تونل زیر مقر اصلی این آژانس در غزه را تائید یا در مورد آنها اظهار نظر کند.

لازارینی در پلتفرم «ایکس» نوشت که کارکنان آنروا از 12 اکتبر گذشته مقر این آژانس در غزه را ترک کردند و «آنروا» نمی‌داند چه در زیر این مقر وجود دارد.

فعالیت عوامل حماس در تونل‌های زیر تاسیسات آنروا به شکلی قطعی ثابت نشده اما روشن شد که دست‌کم بخشی از تونل از زیر حیاط تاسیسات عبور کرده و برق تونل‌ها از مقر آنروا تامین می‌شد.

شماری از کشورها شامل آمریکا، بریتانیا، آلمان و کانادا پیشتر کمک مالی خود به «آنروا» را به‌دلیل وجود تردیدهایی درظ خصوص روابط آن با حماس، تعلیق کردند.

از سویی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از تشکیل کمیته مستقلی خبر داد که مسئول ارزیابی «بی‌طرفی» آنروا و پاسخ به اتهاماتی است که علیه تعدادی از کارکنان آن مطرح شده است.

اسرائیل 12 روز پیش، 10 نفر از کارکنان این آژانس را به دست‌داشتن در حمله 7 اکتبر حماس متهم کرد که در پی آن، «آنروا» ضمن تعلیق قراردادهای کاری متهمان، تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرد.

برخی از کشورها نیز از تعلیق موقت کمک‌های مالی خود به «آنروا» در پی طرح اتهامات از سوی اسرائیل، خبر دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا