آذربایجانایران

محمد رضا فقیهی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

محمد رضا فقیهی حقوقدان و وکیل دادگستری امروز سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱  با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بنا به توئیتی که مصطفی نیلی وکیل دادگستری در حساب توییتر خود اطلاع داده است: ‏دقایقی پیش آقای ‎محمدرضا فقیهی که در تجمع وکلای دادگستری در مقابل کانون وکلای مرکز بازداشت شده بود با قرار وثیقه آزاد شد.

محمد رضا فقیهی چهارشنبه ۲۰ مهرماه سال جاری، در جریان تجمع وکلای دادگستری در اعتراض به «نقض حقوق معترضان و اصل ۲۷ قانون اساسی» در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز واقع در میدان آرژانتین تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

پیشتر محمد رضا فقیهی به همراه گروهی از وکلا و فعالان مدنی در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت و توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب مجموعا به تحمل بیش از ۱۰ سال حبس و محرومیت‌های شغلی و اجتماعی محکوم شده بودند که در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شده است.

محمد رضا فقیهی که اصالتا از شهر هیر استان اردبیل و ساکن تهران می باشد وکالت تعدادی از فعالین حرکت ملی آذربایجان از جمله اکبرآزاد، عباس لسانی، لطیف حسنی، علیرضا فرشی، سیامک میرزایی‌، آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو، بهنام شیخی و تعداد دیگری از فعالین را در برهه های زمانی مختلف بر عهده داشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا