ایران

خامنه‌ای: دیشب یک سیلی به آمریکا زده شد/ کارهای نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند

علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در اولین سخنرانی خود پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، لحظاتی قبل در یک دیدار که به عنوان «دیدار با مردم قم» از آن ذکر شده است ضمن اشاره به حملات موشکی بامداد امشب ایران به پایگاههای ایالات متحده در عراق، افزود: بحث انتقام مساله دیگری است. دیشب یک سیلی به اینها (آمریکا) زده شد. کارهای نظامی به این شکل کفایت آن موضوع را نمی‌کند. باید حضور «فساد برانگیز» آمریکا در منطقه تمام شود.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران امروز در سخنرانی خود در حسینیه امام خمینی در جمع مردمی که از شهر قم آمده بودند، اظهار داشت: حمله دیشب یک سیلی بود که به آمریکا زده شد.

 

 

وی با اشاره به پاسخ ایران به آمریکا به علت کشته شدن قاسم سلیمانی ، گفت:

«کارهای نظامی به این شکل کفایت مقابله را نمی کند. باید حضور فساد برانگیز آنها در منطقه تمام شود. آنها در این منطقه جنگ، ویرانی و فتنه آوردند. هر جا قدم گذاشتند همینطور عمل کردند. اصرار دارند با مذاکره مقدمه دخالت و حضور در ایران را مهیا کنند. منطقه حضور آمریکا را قبول نمی کند.

خامنه ای با بیان اینکه دولت های منطقه دشمن ایران نیستند، تصریح کرد:

«آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار دشمن است. استکبار مجموعه از غارتگران دنیاست که با هر مرکزی که با ستم مخالف باشند، دشمنی دارند. دولت در منطقه یا بیرون منطقه این را دشمن حساب نمی کنیم. مادامی که حرکتی از آنها علیه ایران سر نزند، آنها را دشمن نمی دانیم. همه باید مراقب باشند.

باید نقشه دشمن دانسته شود و شیوه مقابله با دشمن را مردم بدانند. جمهوری اسلامی بدون خواست و اراده مردم که چیزی نیست. در یک کشور کوچک، اما خبیث اروپایی یک عنصر آمریکایی با یک مشت ایرانی وطن فروش علیه ایران برنامه ریزی کردند که نقشه همان چیزی بود که در قضایای بنزین دیدیم.

تعدادی مردم به عنوان اعتراض بیرون آمدند و آن عمال آمدند و ویران کردند و مردم را کشتند، این نقشه قبلی بود. آنها خوشحالی می کردند که کار ایران تمام شد اما بعد از دو روز معلوم شد کار خودشان تمام شده است.

همه بدانیم دشمنی موسمی و فصلی نیست بلکه ذاتی و همیشگی است. ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی خود را قوی کنیم تا دشمن نتواند ضربه بزند. اینکه عده ای خیال کنند اگر ما کوتاه بیایم، آمریکا از اقداماتش دست برمی دارد، اشتباه فاحشی است. عده ای می‌گویند کاری نکنید آمریکا عصبانی شود. اما دشمن از جوانان عرصه علم، جهاد، خدمت و عرصه نظامی عصبانی است».

رهبر ایران همچنین درباره مصوبه پارلمان عراق اظهار کرد: مصوبه دیروز مجلس مصوبه خیلی خوبی بود، مصوبه پارلمان عراق هم بسیار خوب بود.

 

 

گفتنی است روابط عمومی سپاه پاسداران ایران بامداد امروز چهارشنبه 8 ژانویه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی واقع در استان الانبار عراق شلیک شده است”.

براساس این اطلاعیه‌، “این حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی و همراهانش” بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا