آذربایجانایران

تعداد فوتی‌های سیل گرمی به ۷ نفر رسید؛ اجساد ۵ تن از سیل زدگان توسط نیروهای داوطلب مردمی کشف شد

اجساد مفقودی ۵ تن از اهالی در اثر سیل ویرانگر شهرستانهای گرمی و بیله سوار در مناطق مختلف توسط نیروهای امداد مردمی پیدا شده و تعداد کل فوتی ها در اثر سیل به ۷ نفر رسید.

 جسد ۲ تن از مفقودی ها در نزدیکی روستای آغداش ، جسد ۱ نفر در نزدیکی روستای احمدکندی، جسد ۱نفر در نزدیکی روستای مچیدلی و جسد یکی از جان باختگان مابین روستاهای شاهمار بی‌لی و غریب حاجی‌کندی توسط نیروهای امدادی مردمی کشف و به مراجع قضایی و خانواده تحویل داده شده است.

علاوه بر دو تن از کشته شدگان در روز اول که یک خانم و یک بچه خردسال بوده است.جسد چهار مفقودی که امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ توسط نیروهای مردمی کشف شده اند دختران ۷ ، ۸ ، ۱۲ و ۱۳ ساله بوده اند و جسد دیگر متعلق به مرد ۲۵ ساله متاهل بوده است.اجساد کشف شده در فاصله های حدود ۱۰، ۱۵ و ۳۵ کیلومتری از مکان حادثه کشف شده اند همچنین گزارش هایی از سکته مادر فرزندان فوت شده منتشر شده که قابل تایید توسط صفحه مذکور نمی باشد.

بنا به اطلاع فعالین مدنی آذربایجانی منطقه، بیشتر راههای مواصلاتی روستاها که در اثر سیل تخریب شده در حریم رودها بوده است که این امر اصلی ترین عامل مرگ مسافرین در حال تردد در مسیر بوده است.

بر اثر سیل ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ اکثر زیرساخت های روستاهای شهرستان گرمی و بیله سوار، علی‌الخصوص روستاهای منطقه برزند آسیب دیده اند با این حال امکاناتی که در اختیار سیل زدگان گذاشته شده، بسیار اندک و جوابگوی مایحتاج روزانه آنها نمی‌باشد. گفتنی است بازدید فرماندار شهرستان گرمی از مناطق سیل‌زده، با اعتراض اهالی همراه بوده است.

به گزارش صفحه‌ی مذکور، بارش شدید باران در اکثر مناطق استان اردبیل، باعث جاری شدن سیل در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار گردید که فوت ۷ نفر، زخمی شدن ۲ نفر، تخریب راه‌های مواصلاتی و تلف شدن صدها راس از احشام اهالی منطقه را در پی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا