ایران

نماینده مردم قم در مجلس ایران از فوت ۵۰ نفر بر اثر کرونا خبرداد

نماینده مجلس در ایران اظهار داشت که بر اثر شیوع کروناویروس ۵۰ نفر در قم جان باخته‌اند که از این میان۳۲ نفر در محل قرنطینه فوت شده اند.

احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جسله علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) مجلس ایران با بیان اینکه روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند، گفت: تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند.

 

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، افزود: نباید ابعاد بحران را به گونه ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ۵۰ نفر در دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته اند، بیان کرد: متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران در خطر هستند، افزود: هیچیک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند.

امیرآبادی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته های پیشگیری نیز هنوز به مردم نرسیده است، و در بعضی داروخانه ها نیز ماسک پیدا نمی شود.

نماینده مردم قم در مجلس ایران گفت: در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می گویید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می گویید نیست و وضعیت قم بحرانی تر از این صحبت ها است. همچنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته اید، در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید.

وی تصریح کرد: دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در طول این مدت ۳۲ نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده اند، گفت: آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته اند، عمدتاً به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

عضو هیات رئیسه مجلس ایران بیان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۴ متخصص ریه به بیمارستان های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است، اظهار داشت: جواب آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و با توجه به وخامت اوضاع باید هر چه سریعتر جانشین ایشان انتخاب شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا