آذربایجانایران

راه ارتباطی شاهین دژ – تکاب و ۸۰‌ روستای آذربایجان بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شد

مقامات استان آذربایجان غربی می‌گویند به علت بارش سنگین برف راه ارتباطی سایین قالا (شاهین دژ) – تیکان‌تپه (تکاب) در این استان و ۸۰‌ روستا مسدود شده است.

ایرج دست نشان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی شنبه‌ ۲۳ دی ماه گفت که محور سایین قالا – تیکان‌تپه به دلیل بارش سنگین برف و نبود ایمنی کافی٬ تا اطلاع بعدی مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: «از ۸۰ جاده روستایی مسدود آذربایجان غربی نیز ۴۰ روستا مربوط به چالدران، ۱۷ روستا مربوط به خوی، ۱۵ روستا مربوط به اشنویه(اوچ نووا)، چهار روستا در شهرستان تیکان‌تپه و چهار روستا در شهرستان اورمیه قرار دارد.»

در همین حال، آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد که به دلیل بارش برف و کولاک مدارس چالدران، (اوچ نووا)، بخش قطور و صفاییه خوی، بخش سیلوانا در تمامی مقاطع شیفت صبح یکشنبه غیرحضوری خواهد بود.

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم اعلام کرده است٬ با توجه به بارش برف و کولاک، لغزندگی سطح معابر و نامناسب بودن وضعیت تردد، مدارس شهری و روستایی خاروانا، ورزقان، اسکو، صوفیان در بخش رودقات، اسکو دهستان گنبرف و سهند، هوراند و هریس، در تمام مقاطع تحصیلی و خداآفرین بخش منجوان در مقطع ابتدایی غیر حضوری است.

در استان اردبیل نیز به دلیل شدت بارش برف و برودت هوا٬ دانشگاه‌های محقق اردبیلی، فرهنگیان، آزاد، فنی و حرفه‌ای و علوم پزشکی تعطیلی خود را اعلام کرده‌اند و امتحانات به زمان دیگری موکول شده است.

سازمان هواشناسی روز شنبه با صدور بالاترین سطح هشدار (قرمز) از بارش سنگین برف و احتمال انسداد محورهای مواصلاتی در چهار استان خبر داد.

بر اساس گزارش این سازمان، انسداد جاده‌ها در جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات در شمال شرق آذربایجان شرقی دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور روز شنبه از بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان کشور خبر داد. احمد شیرانی به خبرگزاری ایسنا گفت که این استان‌ها شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سنندج، اردبیل، مازندران، البرز، زنجان، تهران، لرستان، کرمانشاه و همدان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا