آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

یورش نیروهای امنیتی ایران به تجمع امروز اردبیل؛ شمار زخمی‌ها زیاد است

در نتیجه یورش نیروهای امنیتی ایران به تجمع امروز اردبیل که در حمایت از آذربایجان برگزار شده بود، شمار زیادی از  بازداشت و زخمی شدند.

بر اساس گزارشات رسیده به گروه خبری ای‌ان‌تی، اولین تجمع حمایتی از عملیات آزادسازی قاراباغ اشغالی توسط ارتش جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ در اردبیل از شهرهای آذربایجان جنوبی برگزار شد که با خشونت نیروهای امنیتی ایران شماری از فعالین آذربایجانی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

همچنین بر اساس گزارشات تکمیلی، ماموران امنیتی ایران که هم با یونیفرم نظامی و هم لباس شخصی بودند فعالین مدنی را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند که بر اثر آن بینی سجاد جولانی شکسته، قفسه سینه محمد جولانی شکسته، طوری که قادر به نفس کشیدن نبوده، بازوی پرویز سیابی گرجانی و حسین بالاخانی نیز شکسته است.

گفتنی است که با وجود شدت جراحات و لزوم مداخله پزشکی این فعالین با مینی‌بوس‌های نیروهای امنیتی به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.

طبق آخرین گزارشات رسیده میثم جولانی ،سجاد جولانی، پرویز سیابی گرجانی، حسین بالاخانی. بهمن خیرجو و حامد حیدری، عسگر اکبرزاده، مجتبی پروین، مرتضی پروین، مصطفی پروین، مهدی هوشمند و محمد جولانی در میان بازداشت شدگان هستند.

به‌روز می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا