ایرانسیاست

مجلس یکدست یازدهم اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را رد کرد

نمایندگان مجلس یازدهم در یک جلسه غیر علنی رأی به رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت دادند و به نمایندگی وی در مجلس یازدهم پایان دادند.

غلامرضا تاجگردون که امروز چهارشنبه ۱۸ تیر اعتبارنامه‌اش از سوی نمایندگان مجلس یازدهم رد شد، پیش‌تر از سوی همین نمایندگان به «فساد اقتصادی» و «رانت‌خواری» متهم شده بود.

د رمورد این اتهامات کمیسیون تحقیق مجلس اعتبارنامه آقای تاجگردون را تایید کرده بود.

این در حالیست که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه نمایندگان تنها در شرایطی به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود که کمیسیون تحقیق و شعبه رسیدگی‌کننده اعتبارنامه را رد کرده باشند حال‌آنکه هم شعبه و هم کمیسیون تحقیق اعتبارنامه تاجگردون را تایید کرده بودند.

این رای گیری به صورت مخفی صورت گرفت که از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر ۱۲۸ نماینده با اعتبارنامه آقای تاجگردون مخالفت، ۱۰۲ نماینده موافقت کرده و ۲۱ نماینده هم رای ممتنع دادند.

اعتبارنامه نمایندگان مجموعه مدارکِ پیشینه کاری، پیشینه درسی و دانشگاهی و نحوه انتخاب و اطلاعات درباره نمایندگان می‌باشد.

ایسنا گزارش داده که غلامرضا تاجگردون پیش از اعلام نتیجه رأی‌گیری مجلس را ترک کرده است.

وی پس از خروج از صحن مجلس در صفحه اینستاگرام‌ خود نوشت: «مجلس رأی اعتماد به اعتبارنامه نداد؛ تمام آن چه که حجت بود ادا شد. مردم خونسردی خودشان را حفظ کنند.»

آقای تاجگردون از سال ۱۳۸۶ تا امروز نماینده حوزه گچساران و باشت در مجلس بود.

وی در مجلس دهم رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا