ایرانجهان

۲۶ سناتور آمریکایی خواستار رویکرد بازدارندگی قوی‌تر دولت بایدن در برابر ایران شدند

گروهی ۲۶ نفره از سناتورهای هر دو حزب آمریکا در واکنش به مذاکرات غیر مستقیم دولت بایدن با جمهوری اسلامی، در نامه‌ای از جو بایدن خواستند رویکرد بازدارندگی قوی‌تری را در ارتباط با ایران در پیش گیرد و درباره پیامدهای یک توافق ناکارآمد با تهران هشدار دادند.

برخی از امضاکنندگان این نامه که اوایل ماه ژوئن با ابتکار کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل تهیه شده، از دموکرات‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۵ از برجام حمایت کرده و بعدا نیز از تلاش‌های دولت بایدن برای احیای این توافق حمایت کرده بودند.

این نامه با تاکید بر لزوم هماهنگی بایدن با تلاش‌های کنگره برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، از دولت بایدن خواست برای محدود کردن فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، گام‌های ملموسی را در پیش گیرد.

این سناتورها با تاکید بر اینکه هر گونه پیشرفت در فعالیت‌های هسته‌ای‌ ایران باید با اقدام متحد بین‌المللی همراه شود خاطرنشان کردند به چین نیز نباید اجازه داد که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تسریع کند.

سناتورهای دو حزب از بایدن خواستند از کشورهای اروپایی تضمین بگیرد در صورتی که جمهوری اسلامی به غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم اقدام کرد، تحریم‌های سازمان ملل را علیه تهران بازگردانند.

در همین حال، واشینگتن‌پست در گزارشی اختصاصی، سه خواسته دولت جو بایدن از جمهوری اسلامی را که در جریان مذاکرات غیرمستقیم میان واشینگتن و تهران مطرح شده، بر شمرد.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که دولت بایدن در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم دوجانبه با تهران است تا به هدف کلی کاهش تنش‌ها از سوی جمهوری اسلامی برسد.

بر اساس این گزارش، آمریکا امیدوار است در این مذاکرات دست‌کم به سه خواسته خود برسد: برنامه هسته‌ای تهران در زمینه توسعه تسلیحات اتمی را محدود کند، به حملات نیابتی جمهوری اسلامی علیه نیروهای آمریکایی در سوریه پایان دهد و سه زندانی آمریکایی را که از مدت‌ها پیش در زندان‌های جمهوری اسلامی محبوس هستند، آزاد کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا