خاورمیانهسیاست

جو پرالتهاب بغداد علیرغم لغو منع آمد و شد

با وجود لغو مقرارات منع رفت و آمد در شهر بغداد پایتخت عراق، حرکت در این شهر محدود بوده و زندگی به حالت عادی خود بازنگشته است.

مرکز بغداد و جاده و پل هایی که به میدان تحریر بغداد منتهی می‌شوند، کماکان بسته هستند. تدابیر شدید امنیتی نیز در منطقه سبز عراق برقرار و به غیر ازخودروهای نظامی، فرد یا خودرویی اجازه ورود به آنجا را ندارد.

مجلس عراق نیز امروز بعد از ظهر جلسه ای را برگزار خواهد کرد. پیش بینی می شود که بررسی تحولات و تظاهرات چند روز اخیر و اقدامات دولت در این خصوص محور نشست مذکور باشد.

محمد الحلبوسی٬ رئیس مجلس عراق دیروز با شرکت در یک برنامه تلویزیونی زنده با بیان اینکه نیروهای امنیتی باید به شکل متفاوت با معترضین رفتار کنند، از آمادگی برای دیدار با نمایندگان معترضان خبر داد.

گفتنی است مردم عراق از یکم اکتبر جاری تاکنون در اعتراض به فساد، بی‌کاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و مناطق جنوبی این کشور تظاهرات ضددولتی برپا می کنند.

به گزارش آنادولی، نیروهای امنیتی عراق در برخورد با این معترضان گاه گاهی از گلوله‌های واقعی و گاز اشک‌آور استفاده می کنند.

یک مقام وزارت بهداشت عراق که نخواست نامش ذکر شود به خبرگزاری آنادولی اعلام کرد که شمار کشته شدگان در تظاهرات ضد دولتی مردم این کشور به 100 نفر افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا