آذربایجانایران

بیانیه تشکل های سیاسی آزربایجان در رابطه با سرکوب خونین شهروندان تورک و کورد در غرب آزربایجان

تشکل های سیاسی آزربایجان در رابطه با سرکوب خونین شهروندان تورک و کورد در غرب آزربایجان بیانیه صادر کردند.

🔹ملت شریف آزربایجان
🔹فعالین حقوق بشر، اصحاب رسانه
وجدان های آگاه

🔹همانطور که در جریان هستید؛ رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران که در چهل و اندی سال از عمر سیاسی اش همواره با سرکوب مطالبات دمکراتیک مردم مشغول بوده است در مقابله با اعتراضات مشروع دو ماهه اخیر مردم نیز بصورت لجام گسیخته ای با توسل به مزدوران و ارازل و اوباش سیستم سرکوب وحشیانه ای را پیگیری میکند.
در مبارزات جاری آزربایجان ، کردستان، بلوچستان، الاحواز و شهرهای فارس‌نشین تبدیل به سنگر آزادیخواهی و مبارزه با دیکتاتوری فاشیستی-مذهبی شده است.

🔹مزدوران رژیم سرکوبگر در این مناطق با بی رحمی تمام عیار و با گلوله های جنگی اقدام به کشتار کودکان، جوانان ،زنان و مردان معترض بی دفاع می کنند و در این سرکوب ها متاسفانه شهدای بسیاری تقدیم جنبش آزادیخواهی شده و زندان ها مملو از فرزندان آزادیخواه این ملت ها می باشد.

🔹ملت شریف آزربایجان
🔹وجدان های بیدار جهان

🔹در دو هفته گذشته سرکوب وحشیانه ‌‌و عریان رژیم جمهوری اسلامی در بین شهروندان تورک و کورد در غرب آزربایجان علی‌الخصوص در شهرهایی همچون تیکان تپه (تکاب)، ملیک کندی (ملکان)، سویوق بولاق(مهاباد)، خانا(پیرانشهر) قوشاچای (میاندوآب) و بوکان شدت بیشتری به خود گرفته و شاهد آن هستیم که خیابان های این شهرها و حتی خانه شهروندان نیز از حملات وحشیانه رژیم در امان نیست.

🔹البته لازم است یاد آور شویم که شهرهای ترک نشین بیجار،قروه و صحنه نیز سرنوشتی مشابه داشته اند.

🔹ما بعنوان سازمان های سیاسی جنبش ملی آزربایجان، بارها تاکید کرده‌ایم که سرنوشت و حقوق شهروندی و ملی همه شهروندان ساکن در جغرافیای آزربایجان از هر نژاد و مذهب و عقیده برای تشکل ها و فعالین ملی آزربایجان محترم است و جنبش ملی آزربایجان در خصوص سرنوشت این شهروندان لاقید نخواهد ماند.

🔹در ادامه باید ذکر کرد که بنا به گزارشات رسیده از بلوچستان، روز جمعه ۳ آذر بار دیگر رژیم در زاهدان و خاش فاجعه ای دیگر آفریده و تعدادی از عزیزان بلوچ را مجروح و به قتل رسانده است.

🔹سرکوب، قتل، غارت، شکنجه و زندان با ذات جمهوری اسلامی عجین شده و با جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت. برای پایان دادن به قتل و کشتار و تبعيض باید از جمهوری اسلامی گذر کرد.

🔹ما کشتار و سرکوب رژیم در شهرهای مختلف غرب آزربایجان و همچنین سرکوب مرگبار اعتراضات آرام مردم بلوچ در بلوچستان را شدیداً محکوم کرده و حمایت خود را از مبارزات علیه رژیم ایران اعلام می کنیم.

🔹پیروزی ما در گرو اتحاد ماست.

🔹سرنگون باد حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی

🔹با ادای احترام به همه شهدای راه آزادی

🔹یاشاسین آزادلیق عدالت میلی حؤکومت

🔹تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش

🔹جنبش دانشجویی آزربایجان – آزوح

🔹حزب دمکرات آزربایجان جنوبی گآدپ

🔹حزب مرکزی آزربایجان

۲۶ اکتبر ۲۰۲۲، ۵ آذر ۱۴۰۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا