آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

رئیس اندرزگاه داخلی زندان اردبیل خطاب به یوسف کاری: «با پرونده‌سازی زندان را برای تو جهنم خواهم کرد»

یوسف کاری روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین در تماس تلفنی با نزدیکان خود از زندان اردبیل اطلاع داده که رئیس اندرزگاه داخلی زندان اردبیل وی را تهدید به پرونده‌سازی کرده است.

یوسف کاری، زندانی سیاسی آذربایجانی که دوران محکومیت ۲ ساله خود را در زندان مرکزی اردبیل سپری میکند، روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین در تماس تلفنی با نزدیکان خود پس از انتقال از قرنطینه به بند سلامت در اطلاعاتی خصوص وقایع دو روز پیش ارایه داده است.

به گفته آقای کاری، روز یکشنبه گارد زندان جهت تفتیش وارد بند یک شده و با رفتاری توهین آمیز اقدام به تفتیش بند و زندانیان کردند. در این بین یکی از سربازهای گارد پس از اینکه خواهان بازرسی دهان آقای کاری می‌شود و او نیز چرایی این اقدام را می‌پرسد، ماموران گارد با بهانه جویی اقدام به توهین و برخورد فیزیکی با وی می‌کنند. پس از مقاومت و اعتراض آقای کاری به رفتار گارد زندان، نوروزی، رئیس اندرزگاه مداخله کرده و با هتاکی و ضرب و شتم آقای کاری دستور انتقال وی به بند قرنطینه را صادر می‌کند.

طبق اظهارات این زندانی سیاسی آذربایجانی، نوروزی، رئیس اندرزگاه ضمن درگیری و اهانت به آقای کاری اظهار داشته است: «با تنظیم نامه و تشکیل پرونده تو را با اتهام توهین به رهبری و توهین به نظام دوباره محکوم می کنم و زندان را برای تو جهنم خواهم کرد.»

آقای کاری نیز در پاسخ بیان کرده اند که شما تمامیت نظام نیستید و وظایف قانونی مشخصی دارید. یوسف کاری ضمن یادآوری حدود اختیارات قانونی آقای نوروزی به ایشان خواهان رعایت مقرارات و قانون مداری شده است.

به علت ضعف نظارت و عدم شفافیت در زندان های ایران، رفتارهای فرا قانونی و خارج از حدود اختیارات مقامات زندان امری رایج می باشد که در برخورد با زندانیان سیاسی این قبیل رفتارها به ابزاری جهت شکنجه و آزار مضاعف زندانیان در دست نهادهای امنیتی تبدیل گشته است که در همکاری نزدیک و هماهنگ با مقامات زندان میباشند.

آقای نوروزی که پیشتر بعنوان راننده مینی بوس حمل زندانیان بصورت پیمانی در زندان مرکزی اردبیل شاغل بوده است امروز بعنوان رئیس اندرزگاه داخلی زندان مرکزی اردبیل از معدود اشخاصی است که سابقه برخورد غیرمودبانه و غیرقانونی با زندانیان و علی الخصوص زندانیان عقیدتی را دارد.

شایان ذکر است یوسف کاری را روز سه‌شنبه از قرنطینه به بند سلامت انتقال داده اند اما تا لحظه تنظیم این خبر آقای کاری را به بند۱ (بند قبلی) منتقل نکرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا