آذربایجانسیاست

انتقاد شدید رئیس جمهور آذربایجان از ارمنستان بابت تخریب مساجد

رئیس جمهور آذربایجان در جریان برگزاری نشست سران شورای کشورهای تورک، اظهار داشت: به خاطر تخریب مساجد از سوی نظامیان ارمنستان، این کشور نمی‌تواند دوست مسلمانان باشد.

رئیس جمهور آذربایجان روز سه شنبه در جریان برگزاری «نشست اجلاس سران کشورهای تورک» در باکو پایتخت این کشور گفت، به خاطر تخریب مساجد از سوی نظامیان ارمنستانی، این کشور نمی‌تواند دوست مسلمانان باشد.

«الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در این زمینه گفت، با توجه به تخریب مساجدی که برای همه مسلمانان جهان مقدس است، نمی‌توان ارمنستان را دوست مسلمانان برشمرد.

چندی قبل نیروهای مسلح ارمنستان بناهای تاریخی و مساجد متعددی را در منطقه قره باغ اشغالی تخریب کردند.

رئیس کمیته همکاری با سازمان‌های مذهبی جمهوری آذربایجان در سخنانی به مناسبت بیست و ششمین سالگرد اشغال شهر «آغدام» از سوی نیروهای ارمنستان گفت که ارتش ارمنستان تمام بناهای تاریخی و مساجد شهر  آغدام در منطقه قره باغ آذربایجان را تخریب کرده است.

پرزیدنت الهام علی اف در زمینه روابط با ارمنستان گفت: «همانطور که می‌دانید، هیچگونه پیشرفتی در زمینه مناقشه قره باغ بین ما و ارمنستان صورت نگرفته و این به خاطر رویکرد مخرب ارمنستان است.»

رئیس جمهور آذربایجان ادامه داد: «ارمنستان حدود 30 سال با نقض آشکار معیارها و حقوق بین‌الملل، سیاست تهاجمی خود را علیه آذربایجان ادامه داده است. این کشور سیاست پاکسازی قومی در سرزمین‌های اشغالی انجام داده و باعث آوارگی و پناهندگی بیش از یک میلیون از هموطنان ما شده است. در این سرزمین‌ها، میراث تاریخی و فرهنگی متعلق به مردم آذربایجان، بناها و مساجد اسلامی نابود شده اند. »

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان خاطر نشان ساخت: «ارمنستان در حالی در تلاش است همکاری نزدیکی با کشورهای مسلمان داشته باشد که مساجد مقدس مسلمانان سراسر جهان را ویران کرده، بنابر این نمی تواند دوست کشورهای مسلمان باشد. این خرابکاری علیه دین ما ماهیت اسلام هراسی ارمنستان را نشان می‌دهد.»

وی در خاتمه سخنان خود، به نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل از سوی جمهوری ارمنستان اشاره کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل نیز اعلام کرد که نیروهای نظامی ارمنستان طی یک روز ۲۳ بار آتش‌بس را نقض کردند.

اشغال قره باغ از سوی ارمنستان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا