جهانسلامتی و زندگی

سازمان جهانی بهداشت: شیوع کووید-۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۲ پایان می‌یابد

دکتر هانس کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت که شیوع کووید-۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۲ پایان می‌یابد و همزمان بدترین سناریو نیز پایان خواهد یافت.

هانس کلوگه در گفتگو با دی‌آر، صدا و سیمای دولت دانمارک تأکید کرد که در سال ۲۰۲۱، کووید-۱۹ تأثیر خود را در سراسر جهان همچنان نشان خواهد داد، اما در مقایسه با سال ۲۰۲۰ محتاط تر و قابل کنترل تر خواهد بود.

او اظهار داشت که بدترین سناریو در گذشته مانده است و اطلاعات بیشتری در مورد ویروس در مقایسه با سال ۲۰۲۰ که ویروس برای اولین بار شروع به شیوع کرده بود، وجود دارد.

کلوگه با تأکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند از قبل، از وقوع اپیدمی کووید-۱۹ مطلع باشد، گفت: “من فکر می کنم این اپیدمی در ابتدای سال ۲۰۲۲ پایان می یابد. این ویروس همچنان ادامه خواهد داشت، اما فکر نمی‌کنم به محدودیت ها لازم خواهد بود. این یک پیام خوش بینانه است.”

کلوگه با ارزیابی جهش ویروس کرونا توضیح داد که جهش ها طبیعی هستند و ویروس سعی دارد خود را با فرد آلوده سازگار کند اما گسترش سریع جهش ها آنها را نگران می کند.

همچنین بخوانید: اندمی، پاندمی و اپیدمی چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اعلام كرد كه کووید-۱۹ می تواند «اندمی» باشد

کلوگه گفت که واکسن ها را در صورت لزوم می توان متناسب با جهش های جدید تنظیم کرد و دیگر نیازی به تولید واکسن برای جهش های اساسی نیست.

کلوگه با تأکید بر اینکه جهش ها ویروس را از کنترل خارج نمی کند، خاطرنشان کرد، در کشورهایی که سیستم بهداشتی‌شان بیشتر تحت فشارند جهش ها را بسیار جدی می گیرند.

همچنین بخوانید: اورحان پاموک: در مقابل اپیدمی‌ها، بشر همیشه به انکار و شایعه‌سازی روی آورده

کلوگه با اشاره به اینکه وقتی افراد واکسینه شده در همان محیط با کسانی که واکسینه نشده اند گرد هم می آیند بزرگترین مشکل بوجود خواهد آمد، تأکید کرد که جدول زمانی فاکتور مهمی است.

کلوگه گفت: “سرعت از این پس بهترین دوست ما است. همه چیز به سرعت بستگی دارد. سرعت باعث نجات جان انسانها و محافظت از اقتصاد و در نهایت ترمز جهش ها خواهد شد.”

گفتنی است که تعداد موارد ویروس کرونا در جهان به آستانه ۱۱۲ میلیون نفر رسیده است، اما تلفات جانی به دلیل این اپیدمی به مرز ۲.۵ میلیون نفر رسیده است. همچنین، تا به امروز، ۸۷ میلیون نفر بهبود یافته اند و تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر واکسینه شده اند.

همچنین بخوانید: واژه نامه کروناویروس: تفاوت بین انزوا و قرنطینه چیست؟ اندمی چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا