اقتصادجهان

درآمد ایلان ماسک از بیت کوین از فروش تسلا پیشی گرفت

سود حاصل از از سرمایه گذاری ۱.۵ میلیاردی در بیت کوین توسط تسلا، شرکت خودروهای الکتریکی که توسط ایلان ماسک تأسیس شده، از سود فروش یک ساله خودرو فراتر رفت.

سود حاصل از از سرمایه گذاری ۱.۵ میلیاردی در بیت کوین توسط تسلا، شرکت خودروهای الکتریکی که توسط ایلان ماسک تأسیس شده، از سود فروش یک ساله خودرو فراتر رفت. شرکت تسلا وقتی که ماه گذشته اعلام کرد در ارز رمزنگاری شده بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، دنیای تجارت را متعجب کرد.

تسلا از فروش خودرو در سال ۲۰۲۰، ۷۲۱ میلیون دلار سود خالص کسب کرد. با این حال، تسلا در ژانویه ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد. با افزایش سریع ارزش بیت کوین، این شرکت فقط در طی ۳ هفته ۹۷۰ میلیون دلار سود کسب کرد.

در بیانیه شرکت در زمان سرمایه گذاری در بیت‌کویین، آمده بود: “به عنوان تسلا، ما انتظار داریم که از بیت کوین در آینده نزدیک استفاده کنیم”. پس از این بیانیه، ارزش بیت کوین به ۴۴ هزار و ۳۰۰ دلار افزایش یافت.

بیت کوین در پایان ژانویه با باند ۳۴ هزار دلار معامله شد. ارزش فعلی بیت کوین از ۲۲ فوریه بیش از ۵۵ هزار دلار است.

بیت کوین که هفته گذشته از سطح ۵۰ هزار دلار فراتر رفت، روز یکشنبه با عبور از ۵۸ هزار دلار، رکورد جدیدی را شکست.

ماسک با بیش از ۴۵ میلیون فالوئر در توییتر، با توییت‌های اخیر خود در مورد ارزهای رمزپایه و سهام، باعث افزایش سهام این شرکت و ارزش سکه های رمزنگاری شده است.

ایلان ماسک برچسب بیت کوین را در توضیحات نمایه خود در حساب توییتر خود قرار داد. ارزش ارز رمزنگاری شده پس از این اقدام ماسک بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.

با افزایش سریع ارزش بیت کوین در ماه های اخیر، بسیاری از سرمایه گذاران کوچک به این ارز رمزپایه روی آوردند. با این حال، بسیاری از فعالان اقتصادی با تأکید بر اینکه بیت کوین یک دارایی بسیار سوداگرانه است، به سرمایه گذاران هشدار می دهند.

مت دیکسون، بنیانگذار پلت فرم «ای‌وی‌اِی‌آی» که با تجزیه و تحلیل بیت کوین، سرمایه گذاران کوچک را در مورد خطرات هشدار می‌دهد، گفت: “ممکن است پتانسیل سود بسیار زیاد باشد، اما احتمال ضرر به همان اندازه زیاد است.”

در ژانویه، قیمت بیت کوین در مدت زمان بسیار کوتاهی از ۴۰ هزار به ۳۰ هزار کاهش یافت و سپس دوباره افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا