ایرانخاورمیانه

سفیر ایران در باکو همتای اسرائیلی خود را به مرگ تهدید کرد

جورج دیک، سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت سفیر ایران در این کشور گفته به‌دلیل عبور از خطوط قرمز مردم ایران من را دفن خواهند کرد.

جورج دیک، سفیر اسرائیل در آذربایجان که اولین سفیر فلسطینی‌تبار و مسیحی این کشور است، با انتشار ویدیویی در توییتر اعلام کرد که عباس موسوی، سفیر ایران در این کشور او را به مرگ تهدید کرده است.

دیک ۳۸ ساله عصر سه‌شنبه ۲۵ مرداد گفت: «سفیر ایران گفته که من از خطوط قرمز عبور کردم و مردم ایران من را دفن خواهند کرد.»

او افزود: «پس از حمله به سلمان رشدی افکار زیادی ذهنم را مشغول کرد. ایران پیشتر گفته بود که رشدی از خطوط قرمز عبور کرده و او را به قتل تهدید کرده بود.»

سفیر اسرائیل در ویدیوی خود ادامه داد: «به عنوان شخصی که توسط یک مقام رسمی ایرانی تهدید شدم به شما می‌گویم که تهدیدات این نظام جنایتکار را جدی بگیرید. توصیه می‌کنم نترسید اما نسبت به تهدیدها بی‌توجه نباشید.»

او تاکید کرد که «آنها دائما فعالان سیاسی و مخالفان خود را به قتل تهدید می‌کنند. آنها جهان را به گسترش تروریسم تهدید می‌کنند. آنها اسرائیل، دموکراسی و آزادی‌های ما را تهدید می‌کنند. از سلمان رشدی بپرسید. بیاید حمله قرون وسطایی اخیر به رشدی را محکوم کنیم.»

سفیر اسرائیل در آذربایجان تصریح کرد که همه باید برابر تروریسم ایران در هر مکان و زمانی بایستند.

جورج دیک از سال ۲۰۰۸ در وزارت خارجه اسرائیل آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۱۸ به عنوان سفیر این کشور در آذربایجان منصوب شد.

پدر او کارمند اداره مالیات و رهبر مسیحیان شهر یافا بود و تا سال ۲۰۱۵، زمان وفاتش رهبری مسیحیان ارتدوکس این شهر را برعهده داشت.

دیک پسر که فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه اسرائیلی «Radzyner» و دانشگاه جورج تاون در آمریکا است، مدت ۳ سال جانشین سفیر اسرائیل در نیجریه بود.

او سپس ۳ سال به معاونت سفیر اسرائیل در نروژ گماشته شد و سپس در سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر موقت این کشور در اسلو، پایتخت نروژ به فعالیت پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا