ایران

تهران به «ایران خودروی آذربایجان» اجازه تولید نمی دهد؛ ما فقط پیچ می بندیم!

رئیس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان آزربایجان شرقی ضمن انتقاد از سیاست های تبعیض آمیز تهران بر علیه آزربایجان گفت تهران به «ایران خودروی آذربایجان» اجازه تولید نمی دهد و ما فقط پیچ می بندیم!

به نوشته فارس، رضا پاشایی  در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی آزربایجان شرقی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت ایران گفت: «تا کی قرار است خودروهای ایران‌خودرو تبریز با تریلی منتقل شده و ما تنها پیچ‌های آن را ببندیم.»

پاشایی  افزود: «اگر موافق تولید خودرو در استان نیستید هر جایی دوست دارید ببرید و یا اینکه اجازه ایجاد کل خط تولید به آزربایجان داده شود. اینجا صنایع مادر توانمندی وجود دارد و قطعه سازان در کنار کارخانه‌های ماشین سازی و تراکتورسازی می توانند از پس این امر برایند.»

او گفت: «ما در تبریز توانایی زیادی داریم و گیربکس خودروی سورن را تولید کردیم و خط آماده بود و اما دو سال است که پلمب شده و گفتند باید به قزوین برود. شرکت ایدم هم موتور آیسان را تولید کرد اما خط تولید آن را توقیف کردند.»

پاشایی ضمن انتقاد از سیاست های تبعیض آمیز تهران بر علیه قطعه سازان آزربایجان گفت: «قراردادهای یک طرفه خودروسازان مرکز، کمر قطعه‌سازان را شکسته است. قراردادها کاملا به نفع خودروسازهاست و قطعات در موعد مقرر تحویل داده می‌شود ولی حق‌الزحمه بسیار دیر و با شرایط خاص به آنها بازگردانده می‌شود.»

هفته گذشته محمد علی سبحان اللهی؛ استاندار سابق آزربایجان شرقی ضمن اعتراف به سیاست های تبعیض آمیز و فاشیستی تهران بر علیه آزربایجان گفت: «به آزربایجان به یک چشم دیگر نگاه می‌شود. بعضی مسئولین گفته بودند (علی اکبر ولایتی) چرا باید در آزربایجان سرمایه گذاری کنیم، آزربایجان دیر یا زود از ایران جدا خواهد شد.»

سبحان اللهی افزود: «هر چیزی که به آزربایجان داده شده است آزربایجان خودش گرفته است به آزربایجان چیزی داده نشده است  در تبریز زمانی 10 کنسولگری وجود داشت اکنون این تعداد به یک و یا دو سقوط کرده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا