خاورمیانه

سازمان امنیت داخلی اسرائیل: ۴ اسرائیلی به اتهام قاچاق مواد منفجره ساخت ایران، بازداشت شدند

شین بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که در ماه گذشته چهار عرب اسرائیلی را به اتهام ارتباط با حزب‌الله لبنان و قاچاق مواد منفجره ساخت ایران بازداشت کرده است.

شین بت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات مشخص کرد که حزب‌الله برای استخدام افراد و ایجاد زیرساختی متشکل از قاچاقچیان در داخل اسرائیل و با هدف توزیع سلاح‌های غیرقانونی غیرمعمول به طرف‌های مختلف، در حال فعالیت است.»

سه نفر از این افرد در شهر کفر قاسم در شمال اسرائیل، به اتهام قاچاق مقادیر زیادی سلاح به داخل این کشور بازداشت شدند و حین بازداشت دو وسیله منفجره ساخت ایران نیز در میان سلاح‌های آنها کشف شده است.

ماموران امنیتی اسرائیل همچنین یک نفر دیگر را نیز در شهر لد در مرکز اسرائیل بازداشت کردند که او نیز برای استفاده از همان وسیله منفجره ساخت ایران در یک فعالیت مجرمانه، برنامه‌ریزی کرده بود.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: «این ماجرا بار دیگر نشان دهنده تلاش عناصر حزب‌الله و ایران برای استثمار شهروندان اسرائیلی عرب جهت فعالیت‌های امنیتی علیه دولت است.»

مقام‌های امنیتی اسرائیل پیش‌تر نیز هشدار داده بودند که سلاح‌هایی که به داخل این کشور قاچاق می‌شود و به دست سازمان‌های جنایی در جامعه عرب اسرائیلی می‌رسد، در صورت افزایش درگیری‌های خشونت‌آمیز بین گروه‌های عرب و یهودی، در حمله‌های تروریستی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته مقام‌های امنیتی اسرائیل، تاکنون بیشتر سلاح‌های غیرقانونی در اسرائیل و کرانه باختری، از اردن وارد شده و در این میان سلاح‌های کمتری از لبنان به اسرائیل قاچاق شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا