آذربایجان

فعال ملی آذربایجان؛ «عباس لسانی» برای دومین بار تحت عمل جراحی قرار گرفت

فعال سرشناس آزربایجان‌جنوبی؛ «عباس لسانی» برای دومین بار تحت عمل جراحی بسته (اوزون‌تراپی) دیسک کمر قرار گرفت.

عباس لسانی فعال ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی که از زندان مرکزی اردبیل به مرخصی درمانی اعزام شده است روز ۳ خرداد ۱۴۰۱ در بیمارستان ولیعصر شهر تبریز برای بار دوم تحت عمل جراحی بسته (اوزون‌تراپی) دیسک کمر قرار گرفت.

پیشتر این فعال سرشناس آزربایجانی ۲۰ فرودین ۱۴۰۱ تحت اوزون‌تراپی قرار گرفته بود و در تاریخ ۵ اردیبهشت امسال با تجویز پزشک معالج فیزیوتراپی و لیزرتراپی شده بود.

پزشک جراح آقای لسانی پس از عمل لیزری ایشان توصیه کرده اند که حدود ۱ ماه از تحرک (به استثنا آب درمانی و حرکت‌های تجویز شده) اجتناب نموده و تحت استراحت کامل قرار گیرد و پس از دوره استراحت، برای تکمیل دوره درمان تحت عمل بسته اوزون‌تراپی قرار گیرد.

آقای لسانی روز ۲۴ بهمن۱۴۰۰ پس از ارسال جوابیه کمیسون سه نفری پزشکی قانونی به مدت ۶ ماه به مرخصی درمانی اعزام گردیده بود.

در نامه ارسالی کمیسیون پزشکی به زندان اردبیل در خصوص وضعیت جسمانی آقای لسانی آمده بود: «از نامبرده معاینه بعمل آمد و ام آر آی ستون فقرات وی بررسی گردید. حسب معاینه و بررسی بعمل آمده، نامبرده به فتق دیسک بین مهره ای مهره پنجم کمری و اول خارجی (L5-S1) و اسپوندولیستریس ( لغزش مهره فوقانی روی مهره تحتانی) و اختلال اسفنگتری گهگاهی و ضعف و بی حسی اندام تحتانی چپ دارد. به نامبرده به مدت شش ماه فرصت درمانی در خارج از محیط زندان داده شود تا در این مدت اقدامات درمانی لازم و جراحی لازم را انجام داده و پس از انقضاء مهلت مذکور جهت بررسی مراجعه نمایند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا