فرهنگ و هنر

نویسنده آذربایجانی از دریافت یک جایزه انصراف داد

رقیه کبیری، داستان نویس آذربایجانی که در سی و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ «شاخه‌ی داستان اقتباسی»، مقام دوم را کسب کرده بود، با اشاره به کشته‌ شدن شماری از معترضان حوادث اخیر در شهرهای ایران، اعلام کرد که از دریافت جایزه‌‌اش انصراف می دهد.

رقیه کبیری، نویسنده آذربایجانی که در سی و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ «شاخه‌ی داستان اقتباسی»، مقام دوم را کسب کرده بود، با اشاره به کشته‌ شدن شماری از معترضان حوادث اخیر در شهرهای ایران، اعلام کرد که از دریافت جایزه‌‌اش انصراف می دهد.

 

این نویسنده آذربایجانی در «نامه‌ی سرگشاده» اشاره کرده است:

«مسئولین محترم انجمن سینمای جوان و بنیاد ادبیات و داستان ایرانیان
با سلام.
اینجانب رقیه کبیری که با داستان پاسبان‌های بطنم در سی و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در شاخه‌ی داستان اقتباسی مقام دوم را کسب کرده بودم، در پی حوادثی که یک روز پس از اختتامیه‌ی این جشنواره روی داد و باعث داغدار شدن بسیاری از مردم کشورم شد، انصراف خود را از این مقام و جایزه‌ی نقدی اعلام می‌کنم.

با احترام:
1398.9.21»

گفتنی است که مسابقه «داستان‌های کوتاه برای اقتباس» امسال همزمان با «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» برگزار شد. اختتامیه این جشنواره ۲۴ آبان در تهران بود و اعتراض‌ها به سه‌برابر شدن قیمت بنزین نیز از یک روز بعد در شهرهای ایران گسترده شد.

خانم کبیری با داستان «پاسبان‌های بطنم» مقام دوم «داستان‌های کوتاه برای اقتباس» را به دست آورده بود.

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا