فرهنگ و هنرویدیو

تصویری؛ رژ لب (ماتیک) و حشره قرمزدانه مکزیکی

قرمزدانه مکزیکی (کوچینیل) حشره ای است که به صورت انگل روی کاکتوس ها زندگی می کند و بومی جزایر قناری و مکزیک است.

قرمزدانه مکزیکی (کوچینیل) حشره ای است که به صورت انگل روی کاکتوس ها زندگی می کند و بومی جزایر قناری و مکزیک است. برای اولین بار در تاریخ توسط آزتک ها برای به دست آوردن رنگ قرمز به عنوان رنگ ریشه استفاده شد.
قرمزدانه مکزیکی سپس در قرن شانزدهم به اروپا آمد و رنگ جدید صنعت شد.

مزارع ویژه ای برای قرمزدانه مکزیکی ایجاد شده است. این حشرات و لارو آنها توسط روستاییان مکزیکی جمع آوری می شود. از کارمین بدست آمده از این حشرات در رنگ‌های غذایی، صنایع آرایشی، صنایع دارویی و رنگرزی استفاده می شود.

از کارمین در طیف گسترده ای از محصولات غذایی از جمله گوشت، سس، غذاهای دریایی قرمز و طیور فرآوری شده در محصولات گوشتی مانند سوسیس و گوشت مرغ فرآوری شده، آماده سازی میوه ها، مربا و مارمالاد، مواد نگهدارنده، دسرهای ژلاتینی، شیرینی و قنادی، بستنی و کوکاکولا استفاده می شود.

همچنین می تواند به عنوان یک ماده رنگی طبیعی در شیرینی جات و محصولات لبنی یافت شود. اینکه گفته می‌شد “کوکاکولا از یک حشره ساخته می‌شود!” همین حشره است! (دقیقاً نه یک حشره، بلکه ماده ای است که از آن گرفته شده است).

گفته می‌شود یک فرد سالانه به طور متوسط ​​یک تا دو قطره اسید کارمینیک همراه با غذا مصرف می کند. البته اگر میزان اسید کارمینیک‌هایی که از طریق بوسیدن جنس مخالف به بدن افراد وارد می‌شود را حساب نکنیم!

خوشبختانه از نظر سلامتی هیچ ضرری ندارد.

پس در زندگی ما جایی نیست که قرمزدانه مکزیکی نباشد. اکنون این سوال پیش می‌آید: ما انگلی هستیم یا قرمزدانه مکزیکی؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا