آذربایجانایرانجهانفرهنگ و هنر

فیلم اکیزلر جایزه بهترین مستند جشنواره بین المللی آتاکورکوت را به خود اختصاص داد

فیلم مستند اکیزلر که در جشنواره فیلم ده‌ده قورقود (کورکوت آتا) جهان تورک در استانبول ترکیه شرکت کرده بود، جایزه بهترین مستند این جشنواره را به خود اختصاص داد.

محمد علیمرادی، کارگزدان فیلم مستند اکیزلر که در جشنواره فیلم ده‌ده قورقود (کورکوت آتا) جهان تورک در استانبول ترکیه شرکت کرده بود، جایزه بهترین مستند این جشنواره را به خود اختصاص داد.

مراسم اهدای جوایز این جشنواره که امروز جمعه ۲۱ آبان در مرکز فرهنگی آتاتورک استانبول برگزار شده بود، بیش از ۱۰۰ فیلمساز، بازیگر و فعال فرهنگی از جمهوری های تورک و کشورهایی که جمعیت تورک در آن زندگی می‌کنند، با ۴۲ فیلم از ۱۳ کشور شرکت کرده بودند.

این فیلم مستند در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در ایران و قزاقستان تهیه شده و در همایش‌های زیست محیطی کشورهای قزاقستان، آزربایجان و فرانسه پخش و مورد نظر و توجه اکولوژیست‌ها و فعالین محیط زیست قرار گرفته است.

فیلم تأثیرات فاجعه بار خشک شدن دو دریاچه بر زندگی ساکنان اطراف را به تصویر می کشد و نشان می‌دهد که چگونه حیات ساکنان این مناطق، به حیات دریاچه گره خورده است.

در فیلم، راوی به سراغ یکی از روستاهای اطراف دریاچه اورمیه رفته و تأثیر خشک شدن دریاچه را در زندگی اجتماعی و اقتصادی این روستانشینان نشان می‌دهد. خانواده‌هایی که زندگی‌شان تحت الشعاع خشکی دریاچه قرار گرفته است و کودکان دوقلویی که آینده‌ای مبهم برای آنها دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا