اجتماعیایرانجهانسیاست

واکنش خامنه‌ای به اعتراضات آمریکا: جنایت می‌کنند، عذرخواهی هم نمی‌کنند

علی خامنه‌ای، رهبر ایران، امروز در سخنرانی زنده تلویزیونی گفت آمریکایی‌ها با مردمشان وقیحانه رفتار می‌کنند، عذرخواهی هم نمی‌کنند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد، در سخنرانی زنده تلویزیونی با وقیحانه خواندن رفتار پلیس و مقامات آمریکایی گفت «آشکارا جنایت می‌کنند، عذرخواهی هم نمی‌کنند و بعد هم می‌گویند حقوق بشر، انگار آن مرد سیاهی که کشته شد، بشر نبود و حقوقی نداشت.»

آقای خامنه‌ای همچنین با لحنی از سر خشنودی گفت «با این وضع پیش‌آمده، برخی از ایرانی‌های داخل یا خارج از کشور هم که شغلشان حمایت از آمریکا و بزک آن بود، دیگر نمی‌توانند سر بلند کنند.»

رهبر ایران شعار مردم آمریکا، یعنی «نمی‌توانیم نفس بکشیمِ» را حرف دل همه ملتهای تحت ظلم دانسته است.

او در بخش دیگر سخنانش گفت «آمریکایی‌ها با رفتارهایشان در دنیا رسوا شده‌اند. آن از مدیریت ضعیفشان در کرونا که به علت فساد موجود در هیئت حاکمه آمریکا، تلفات و مبتلایان به بیماری در آمریکا چندین برابر کشورهای دیگر است.»

لازم به ذکر می باشد که آمریکا بارها ایران را به خاطر سرکوب اعتراضات مردمی و به نقض حقوق بشر متهم کرده و برخی از مقامات بلند پایه ایرانی را به خاطر دخالت در سرکوب مردم ایران تحریم کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای در خالی این سخنان را ایراد می‌کند که یک هفته پیش آسیه پناهی، زنی که در مقابل تخریب آلونک خود با بی‌چاره‌گی تمام مقاومت کرده بود به علت تحمل ضرب و شتم و اسپری گاز فلفل کشته شد.

همچنین تنها هفت ماه پیش بود که با قطع کردن ارتباط مردم ایران با دنیا، جواب اعتراضات مردم غیر مسلح را با گلوله های جنگی دادند که بر اساس آخرین اظهارنظرهای رسمی مقامات جمهوری اسلامی ۲۳۰ نفر و بر اساس آمار عفو بین‌الملل  ۳۰۴ نفر از جمله ١٠ زن و ٣ کودک توسط نیروهای امنیتی ایران در جریان این اعتراض‌ها کشته شده‌اند.

از سوی دیگر تنها یک هفته پیش بود که ساکنان غیزانیه، یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان به علت نبود آب آشامیدنی اعتراض کردند که طبق معمول با جواب گلوله مواجه شدند.

از سوی دیگر اعتراضات ضد نژادپرستی آمریکا آن‌طور که دیده می‌شود، مسئله‌ای است که مستقیما مشکل تبیض و ساختار عمودی قدرت را نشانه گرفته است که از این لحاظ نظام جمهوری اسلامی نیز به هیچ وجه نمی‌تواند از نوک پیکان آن مبرا باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا