جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

واکسن کرونا بر روی ۳۰ هزار داوطلب در آمریکا در مرحله آزمایش نهایی است

در ایالات متحده که در حدود ۱۵۰ هزار نفر به علت بیماری همه گیر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، پژوهش‌های ساخت واکسن این بیماری سرعت پیدا کرده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده در رسانه‌های آمریکا، این تحقیقات که توسط شرکت مُدِرنا و موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا به طور مشترک با دولت انجام شده، به مرحله سوم وارد شد.

در بزرگترین آزمایش واکسن علیه کروناویروس در سطح جهان، ۳۰ هزار نفر آلوده به این بیماری برای اولین بار شرکت می کنند.

هنوز هیچ تضمینی فعلا وجود ندارد واکسن آزمایشی که توسط موسسه ملی بهداشت و مدرنا ساخته شده است، واقعاً از آن محافظت کند. با این حال، در اولین آزمایشات بر روی ۴۵ داوطلب، اعلام شد كه واكسن بالقوه، امیدی به ایمنی سازی در مقابل كروناویروس داده است. همچنین گفته شد که پس از آزمایش بر روی ۳۰ هزار نفر، داوطلبان بیشتری واکسینه خواهند شد.

دکتر آنتونی فاوسی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده در نشستی که اخیراً در آن شرکت کرده است گفت: “ما بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب برای آزمایش واکسن داریم.”

به عنوان بخشی از آزمایش های واکسن، داوطلبان دو دوز واکسن، یک نسخه واقعی و جعلی دریافت می کنند و سپس افرادی که واکسن واقعی به آنها تزریق شده، به خصوص در مواردی که ویروس هنوز کنترل نشده است، از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرند.

این واکسن بالقوه تنها موردی نیست که منتظر آزمایش در ایالات متحده است. این کشور قصد دارد از ماه سپتامبر به بعد هر ماه یک واکسن را آزمایش کند. همزمان با این این آزمایشات، نه تنها عملکرد واکسن بلکه ایمنی آن نیز بررسی می شود.

از سوی دیگر، لری کوری، دکتر ویروس شناس در موسسه تحقیقات سرطان  فرد هوچینسون در سیاتل که مطالعات واکسیناسیون را همراهی می‌کند، به لزوم “شرکت کردن داوطلبان در آزمایشات از اتنیک های مختلف” تأکید کرد.

آقای کوری گفت: این آزمایشات باید چند نسلی و چند اتنیکی باشد و تنوع جمعیتی آمریکا را منعکس کند،چرا که به نظر او اتنیک‌های مختلف نسبت به کووید-۱۹ واکنش متفاوت نشان دادند.

مطالعات واکسیناسیون در خارج از ایالات متحده آمریکا ادامه دارد
براساس داده های سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۲۰ مطالعه واکسیناسیون در سطح کارآزمایی بالینی در سراسر جهان همچنان ادامه دارد. صدها مطالعه جداگانه نیز تلاش خود را برای تولید واکسن، فعالیت‌های خود را در مراحل اولیه تحقیق ادامه می دهند.

کارشناسان اعلام کردند که واکسن بالقوه ای که دانشگاه آکسفورد روی آن کار می کند در ماه آگوست آزمایشات خود بر روی افراد را آغاز می کند. همچنین بیان شده است که در ماه سپتامبر، «جانسون و جانسون» آزمایشات خود را آغاز می‌کند و «نوواکس» نیز در ماه اکتبر آغاز خواد کرد.

گفته می شود که «پفیزر» نیز تابستان امسال کار خود را با یک تیم ۳۰ هزار نفری به پایان برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا