جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

نتایج اولیه واکسن مدرنا: تولید کافی پادتن ضد کرونا

گزارش شده است که اولین واکسن ضد کرونا (بیماری کووید-۱۹) ، که برای آزمایش بر روی انسان در آمریکا شروع شده است، آماده مرحله نهایی است.

در مطالعه‌ای که در «مجله پزشکی جدید انگلستان» منتشر شده است، این واکسن که با همکاری شرکت دارویی ایالات متحده، مُدرنا و انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی تهیه شده و بر روی ۴۵ داوطلب آزمایش انجام شده، در ایجاد ایمنی بر علیه نوع جدید ویروس کرونا امیدوار کننده بوده است.

بیان شده كه خون داوطلبانی كه واكسن بر روی آنها آزمایش شده، به همان اندازه آنتی بادی های کووید-۱۹ را  تولید کرده که خون مبتلایان به کووید-۱۹ که بهبود یافته‌اند، تولید کرده است.

در این مطالعه خاطرنشان شده كه این واكسن عوارض جانبی جدی نداشته است، اما بیش از نیمی از مشاركت كنندگان علائم شبه آنفولانزا را نشان دادند كه مشابه سایر علائم واكسن مانند خستگی، سردرد و تب است که چیز غیر عادی‌ای به شمار نمی‌رود.

مرحله نهایی تحقیق روی واکسن بالقوه کووید-۱۹ از ۲۷ ژوئن آغاز می شود و این واکسن بر روی ۳۰ هزار نفر آزمایش می شود. این تحقیق که شامل ۳۰ هزار نفر خواهد بود، ویژگی بزرگترین تحقیق در مورد واکسن کووید-۱۹ را دارد.

این واکسن که در مرحله اول روی بزرگسالان جوان آزمایش شده است، بر روی افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن که در مرحله نهایی خود در معرض خطر هستند نیز آزمایش می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا