جهان

چاووش‌اوغلو: دزدان دریایی تاکنون با کسی ارتباط برقرار نکرده‌اند

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه تورکیه درباره آخرین تحولات در باره ربوده شدن دریانوردان تورکیه و نجات آنها گفت که دزدان دریایی هنوز با کسی ارتباط برقرار نکرده‌اند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از آناتولی، آقای چاووش‌اوغلو در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آخرین تحولات در روند نجات دریانوردان تورکیه از دست دزدان دریایی در آبهای نیجریه گفت: «همه پرسنل این کشتی که متعلق به یک شرکت و دولت خارجی است، شهروندان تورکیه هستند. دو روز پیش مورد هدف دزدان دریایی قرار گرفته و ۱۵ نفر خدمه این کشتی ربوده شده‌اند.»

وی با بیان اینکه کشتی مذکور شب گذشته در بندر گنتیل کشور گابن پهلو گرفته‌است، افزود وضعیت سلامتی فردی که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود، رو به بهبود است.

چاووش‌اوغلو با اشاره به جنازه شهروند جمهوری آذربایجان که در این کشتی بدست دزدان دریایی کشته شده است، افزود: «جنازه از کشتی به گابن منتقل شد. از دولت و مسوولان کشور گابن بسیار تشکر می‌کنیم. برای انتقال جنازه به لیبرویل پایتخت این کشور بالگرد اختصاص دادند. جنازه‌ به وسیله تورکیش ایرلاینز نخست به تورکیه و سپس به آذربایجان انتقال خواهد یافت. تماس‌های ما با آذربایجان نیز ادامه دارد.»

وزیر خارجه تورکیه در پایان اظهار داشت: «از سوی دیگر با کشورهای همسایه‌ ارتباط برقرار کرده‌ایم. در گابن نیز هم سفیر ما و هم وزارت امور خارجه این کشور مساله را از نزدیک پیگیری می‌کنند. هنوز دزدان دریایی نه با ما و نه خانواده خدمه کشتی یا شرکت ارتباط برقرار نکرده‌اند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا